Новини департаменту

Формування читацької компетентності учнів початкових класів

02 ЛИС 2022

Image

 

Український центр оцінювання якості освіти оприлюднив звіт за результатами довготривалого моніторингу якості початкової освіти. Під час моніторингу вивчався стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи. Аналіз результатів моніторингу «Стан сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи закладів загальної середньої освіти» демонструє нерівномірний розвиток читацьких умінь в учнів 4 класів.

Учасники моніторингу продемонстрували належний рівень володіння найпростішими вміннями (знаходити інформацію в тексті, формулювати прості висновки, визначати подібність чи відмінність об’єктів, особливості зовнішності героїв, визначати належність слів у тексті певним персонажам; зіставляти прочитане з власним життєвим досвідом).

Водночас учасники виявили нижчий рівень володіння складнішими вміннями (інтерпретувати й узагальнювати інформацію, формулювати комплексні висновки, розрізняти головне й другорядне, виявляти значущі ідеї, пояснювати факти, розмежовувати факти і судження, тлумачити пряме й переносне значення слів, пов’язувати висловлювання героїв з їхніми характеристиками, аналізувати й оцінювати форму та зміст тексту, оцінювати логічність і достовірність викладу та відповідність стилю викладу інформації контексту, оцінювати мовну переконливість і значущість окремих елементів для пояснення думки автора). 

За підсумками моніторингу експерти Українського центру оцінювання якості освіти підготували «Рекомендації щодо формування читацької компетентностей учнів на рівні початкової освіти».

У рекомендаціях висвітлено відповіді на такі питання:

  • Що таке читацька компетентність?
  • Що мають знати й уміти учні початкових класів?
  • Який рівень сформованості читацької компетентності мають випускники початкової школи?
  • Як у чинних підручниках з української мови та читання для 3–4 класів охоплено різні рівні роботи з текстом?
  • Як формувати в учнів уміння інтерпретувати й узагальнювати інформацію, а також оцінювати зміст і форму тексту?
  • Як створювати завдання для учнів, аби поліпшити їхні результати щодо вміння працювати з текстом?
  • До яких ресурсів може звернутися вчитель в умовах дистанційного навчання, щоб покращити результати своїх учнів?

 

Методичні рекомендації також містять описи конкретних практик і зразки завдань, які можна використовувати на навчальних заняттях, зокрема і як приклади для розроблення діагностувальних робіт.

Нагадаємо, що експертами Українського центру оцінювання якості освіти підготовлено також «Рекомендації щодо формування математичної компетентності учнів на рівні початкової освіти».

За матеріалами сайту testportal.gov.ua.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image