На Львівщині представили результати апробаційного дослідження е-інструментарію для вимірювань якості освітнього середовища. Проєкт розроблення та впровадження технології оцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО як виховного простору з використанням електронного інструментарію вимірювання показників реалізується в рамках Стратегії розвитку освіти Львівщини на 2021-2027 роки.
⠀
У ході реалізації проєкту в 2021-2022 роках створено:
- анкети для опитування учнів 4-5, 8-9 та 10-11 класів, батьків (опікунів) цих учнів та педагогічних працівників;
- ІТ-програми для проведення анкетувань та датабаза результатів досліджень;
- навчально-методичні матеріали (тексти +відео) для педагогічних працівників, що описують технологію оцінювання /самооцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО як виховного простору та її теоретичне підґрунтя;
- програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти «Організація опитувань у закладах загальної середньої освіти з використанням анкет у е-форматі»;
- технічні завдання до ІТ-програми для проведення анкетувань та датабази результатів досліджень (для ІТ-спеціалістів).
⠀
Над апробаційним дослідженням працювали:
- Роман Пастушенко – керівник проєкту;
- Олеся Щерба – соціолог, кандидат соціології, доцент;
- Ярина Неборак – психолог, бакалавр психології;
- Галина Занік – методист кабінету внутрішнього забезпечення якості освіти.
Попередні підсумки дослідження представили на вебінарі наприкінці минулого року.
Загалом в області було опитано близько 1300 учнів 5-11 класів, а також батьків та педагогічних працівників.
⠀
Учасники опитування оцінили освітнє середовище за такими показниками:
- рівень безпеки (повітряно-тепловий режим, шкільне харчування, шкідливі звички у межах шкільної території, булінг);
- рейтинг довіри (комунікація з батьками, психологом, педагогами, однолітками; ставлення педагогів до учнівських помилок; оцінювання навчальних досягнень);
- демократичність (стратегія розвитку, учнівське самоврядування, вибори лідерів батьківської спільноти);
- патріотизм (ставлення до державних символів України; ставлення до насаджень, пам’яток, громадського та шкільного майна; ставлення до шкільних заходів);
- культуротворчість;
- відкритість, інклюзивність.
⠀
За результатами досліджень робоча група напрацює рекомендації для кожного закладу.
⠀Цього року дослідження продовжать у закладах ІІ та ІІІ ступеня Львівської області.
Надалі планується проводити регулярний моніторинг освітнього середовища з метою оцінки динаміки по кожному показнику та внесення відповідних коректив у Програму розвитку освіти.