Новини департаменту

Результати апробаційного дослідження е-інструментарію для вимірювань якості освітнього середовища

03 СІЧ 2023

Image
 
На Львівщині представили результати апробаційного дослідження е-інструментарію для вимірювань якості освітнього середовища. Проєкт розроблення та впровадження технології оцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО як виховного простору з використанням електронного інструментарію вимірювання показників реалізується в рамках Стратегії розвитку освіти Львівщини на 2021-2027 роки.
У ході реалізації проєкту в 2021-2022 роках створено:
 
анкети для опитування учнів 4-5, 8-9 та 10-11 класів, батьків (опікунів) цих учнів та педагогічних працівників;
 
ІТ-програми для проведення анкетувань та датабаза результатів досліджень;
 
навчально-методичні матеріали (тексти +відео) для педагогічних працівників, що описують технологію оцінювання /самооцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО як виховного простору та її теоретичне підґрунтя;
 
програму підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти «Організація опитувань у закладах загальної середньої освіти з використанням анкет у е-форматі»;
 
технічні завдання до ІТ-програми для проведення анкетувань та датабази результатів досліджень (для ІТ-спеціалістів).
Над апробаційним дослідженням працювали:
 
- Роман Пастушенко – керівник проєкту;
- Олеся Щерба – соціолог, кандидат соціології, доцент;
- Ярина Неборак – психолог, бакалавр психології;
- Галина Занік – методист кабінету внутрішнього забезпечення якості освіти.
 
Попередні підсумки дослідження представили на вебінарі наприкінці минулого року.
Загалом в області було опитано близько 1300 учнів 5-11 класів, а також батьків та педагогічних працівників.
Учасники опитування оцінили освітнє середовище за такими показниками:
 
- рівень безпеки (повітряно-тепловий режим, шкільне харчування, шкідливі звички у межах шкільної території, булінг);
 
- рейтинг довіри (комунікація з батьками, психологом, педагогами, однолітками; ставлення педагогів до учнівських помилок; оцінювання навчальних досягнень);
 
демократичність (стратегія розвитку, учнівське самоврядування, вибори лідерів батьківської спільноти);
 
патріотизм (ставлення до державних символів України; ставлення до насаджень, пам’яток, громадського та шкільного майна; ставлення до шкільних заходів);
 
культуротворчість;
 
відкритість, інклюзивність.
За результатами досліджень робоча група напрацює рекомендації для кожного закладу.
 Цього року дослідження продовжать у закладах ІІ та ІІІ ступеня Львівської області.
Надалі планується проводити регулярний моніторинг освітнього середовища з метою оцінки динаміки по кожному показнику та внесення відповідних коректив у Програму розвитку освіти.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image