Новини департаменту

Команди проєкту «Освітній Еверест» поділились своїми напрацюваннями

04 СІЧ 2023

Image

 

У Львівському коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу зібрались сім команд-учасниць проєкту «Освітній Еверест», щоб підбити підсумки 2022 року, поділитися творчими звітами та планами на 2023 рік.

«Рік тому, коли ми обговорювали наші досягнення у 2021, ми з вами будували плани на цей рік та передбачали, як будемо працювати. Багато із запланованого змінилось через обставини, які нам довелось пережити. Ми зрозуміли, що наша основна задача  займатися тим, що ми вміємо найкраще. За цей рік ми стали сильніші, мудріші, згуртованіші та впевненіші!» – звернулась до присутніх Ірина Сислюк, начальниця відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи ДОН ЛОВА.

Усі сім команд поділились своїми напрацюваннями у рамках проєкту та тими викликами, з якими довелось зустрітись цьогоріч.

Жанна Король, директорка Жовтанецького опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів, зробила дуже цікавий вступ до розповідей своїх колег. Вона розповіла про те, з чого складається успіх школярів, та підтвердила це статистичними дослідженнями; навела приклади того, як привернути увагу учнів під час занять; розповіла про підходи до роботи з аудіалами, візуалами, кінестетиками та дітьми зі змішаним типом сприйняття інформації. Вчителі мали нагоду й самі перевірити, до якого типу вони відносяться. Жанна Вікторівна наголосила, що дуже важливо стати для учня взірцем та заволодіти його увагою.

Всі ці підходи викладені у пораднику «Розмова з вчителем: «НУШ у базовій школі. Куди йдемо?». У ньому найважливішим пріоритетом визначено побудову ціннісно орієнтованої школи, завданням якої є формування цілісної особистості через правильно побудоване навчання, планування та оцінювання. У цій книзі зібрано найкращий досвід сучасних психологів, використано новітні методики та підходи.

Під час зустрічі було презентовано оновлену версію порадника.

Про це розповіла також Оксана Клепуц, директорка Козівського ЗЗСО-ліцею імені Михайла Гаврилка при ЛНУ ім. І. Франка. Окрім цього, вона поділилась досвідом організації тренінгового центру «Освітній Еверест». До заходів цього центру почали долучатись ще й зовнішні експерти. Саме за їхньої участі провели перший восьмигодинний тренінг про емоційне навчання. Команда ЗЗСО напрацьовувала методику розробки календарного планування, в основі якого лежить зворотний дизайн. Своїми здобутками Козівський ЗЗСО охоче ділиться із закладами освіти своєї громади.

Старосамбірський опорний ЗЗСО І-ІІІ ступенів №1 імені Героя України Богдана Сольчаника став не менш активним учасником «Освітнього Евересту» – його команда склала перспективний план розвитку тренінгового центру, обґрунтувала необхідність застосування в педагогічній діяльності інноваційних технологій. Учасники організували тренінгові заняття, які стосувались методики проведення уроків, які ґрунтуються на розвитку критичного мислення із застосуванням формувального оцінювання. Ще один тренінг був націлений на те, як за допомогою методу сфокусованої бесіди викликати зацікавлення та жваве обговорення серед аудиторії. Для своїх учнів вчителі закладу провели екскурсію Львівським академічним обласним музично-драматичним театром імені Юрія Дрогобича, оскільки творчий потенціал школярів не менш важливий!

Директор Нижньояблунського опорного ЗЗСО І-ІІІ ступенів розказав про зустрічі за круглим столом, про співпрацю з інклюзивно-ресурсними центрами. Їхня команда проводила ділові ігри, зустрічі, тренінги для педагогів та учнів. Наприкінці колектив закладу привітав усіх присутніх виконанням колядки.

Своїм досвідом цьогорічної роботи поділився також Перемишлянський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів. Їхня команда проводила методичні об'єднання вчителів у межах територіальної громади, а також курси з директорами та заступниками директорів Перемишлянської громади. В межах проєкту організували семінари, майстер-класи, налагодили міжнародні зв'язки, долучались до волонтерських ініціатив.

Золочівський ОЗЗСО І-ІІІ ступенів № 1 допомагав адаптувати набуті знання до вимог сучасності. Команда закладу долучилась до вдосконалення професійної компетенції педагогів за допомогою тренінгів, вони ділились досвідом, використовували інформаційні технології для роботи, а також співпрацювали з іншими територіальними громадами.

Після розповіді про свої досягнення вчителі закладу заспівали колядку та привітали присутніх із різдвяними святами.

Команда Магерівського опорного закладу загальної середньої освіти І - ІІІ ступенів також опанувала навички тренера: вони вчили колег технологіям розвитку критичного мислення, визначили та сформулювали критерії оцінювання якості роботи команди. Цьогоріч команда Магерівського ЗЗСО провела круглий стіл «Формування оцінювання в 5 класі НУШ», а також організували курси для колег із закладів освіти їхньої територіальної громади.

Жовтанецький опорний заклад загальної середньої освіти I-III ступенів силами учасників «Освітнього Евересту» у трьох громадах провів навчання для керівників та їхніх заступників по створенню освітньої програми та оцінювання НУШ. Їм вдалось створити концепцію «Педрада, що не педрада», на якій вчителі у командній формі обговорення розв'язувати нагальні питання. Заклад долучився до розробки нових підходів до створення календарно-тематичного планування з орієнтацією на результати та види навчання. Вчителі закладу активно проходять сертифікацію. Мета їхнього творчого колективу – створення нового освітнього середовища, яке збалансовує академічне навчання та соціально-психологічний розвиток.

«Кожна ваша презентація була дуже цікавою. Я дякую за те, що ви долучаєтесь до збереження традицій та підтримуєте нашу молодь. Ми зробили висновки та будемо працювати над тим, щоб кожен заклад мав можливості для розвитку свого потенціалу та вільний доступ до інформації, що допоможе у роботі з дітьми», – звернувся до вчителів Олег Паска, директор департаменту освіти та науки ЛОВА.

На завершення заходу всі учасники взяли участь у візуальному відображенні проблем та можливих варіантів їхнього вирішення. Вчителі визначили, що їх турбує бюрократизація, слабка підтримка місцевої влади, матеріально-технічне забезпечення закладів, низька мотивація учнів та складність навчальних програм. Відповідями на ці виклики можуть стати створення центрів професійного розвитку педагогічних працівників, створення уніфікованої моделі щоденника спостережень, обрання компетентних та професійних спеціалістів на посади керівників, надання більшої автономії закладам освіти.

Дякуємо всім учасникам проєкту за вашу працю та наполегливість!

Нагадаємо, що проєкт «Освітній Еверест» створений в рамках Програми розвитку освіти Львівської області на 2021- 2025 роки. Він має на меті створення альтернативи центрам професійного розвитку вчителів. Відтак для професійного зростання педагогічних працівників у семи опорних школах області працюють тренінгові центри, де вчителів навчатимуть актуальних навичок для створення освітнього простору. До 2025 року на Львівщині планується створити до 40 таких тренінгових центрів.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image