08 КВІ 2023
Нещодавно міністр освіти і науки Оксен Лісовий заявив, що одним із пріоритетів у роботі МОН буде розвиток професійно-технічної освіти та професійних коледжів. Він поставив завдання: до 50% молоді змотивувати до навчання у закладах професійної освіти, дати їм можливість здобути хорошу якісну професію. А це потребує нового підходу до функціонування професійної освіти.
Львівщина вже декілька років працює у напрямку розвитку професійної (професійно-технічної) освіти. Нам є чим пишатися і є чим поділитися в цій сфері. Попри війну система профтехосвіти розвивається, оновлюється та вдосконалюється, наші заклади докладають значних зусиль, аби їхні випускники відповідали вимогам сучасного ринку праці, а престиж професійної освіти зростав.
Для популяризації здобутків професійної освіти Львівщини, ознайомлення з результатами реформи профтехосвіти та її потенціалом у відбудові України й розвитку громад впродовж 6-7 квітня 2023 року у Львові та області було проведено за підтримки МОН престур «Нові можливості української профтехосвіти».
У ході престуру представники міністерства, журналісти та блогери мали можливість ознайомитись із ключовими викликами та перемогами реформи профтехосвіти Львівщини, зі змінами, що відбулися у закладах, із практиками співпраці з бізнесом, а також зі створеною сучасною інфраструктурою.
У перший день заходу відбувся пресбрифінг за участю заступника міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитра Завгороднього, генеральної директорки директорату професійної освіти Ірини Шумік, директора департаменту освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації Олега Паски, начальника відділу профтехосвіти Львівської ОВА Івана Пикуса, викладачки економіки і підприємництва Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу Ірини Кондратюк та шеф-кухаря Руслана Сорочинського.
«Ми хочемо, щоб кожен охочий, хто прагне навчитись нової професії або змінити сферу роботи, міг це зробити ефективно, якісно і навіть не виходячи з дому. Саме тому однією з ключових цілей є оптимізація та диджиталізація всіх освітніх та організаційних процесів професійної освіти. Це дозволить її зробити інклюзивною, гнучкою і максимально доступною як для школярів, так і для дорослих, а також допоможе швидко реагувати на будь-які виклики ринку праці, які нас чекатимуть після відбудови», – зазначив на брифінгу Дмитро Завгородній.
Під час пресбрифінгу спікери розповіли про результати та досягнення реформи, її ключові цілі на національному рівні; про перспективи, потенціал та здобутки реформи профтехосвіти у Львівській області; про зміни в організації навчання та тісний зв’язок освітніх закладів із бізнесом.
«Навчальні заклади Львівщини є добрим прикладом успішної реалізації реформи у сфері професійної освіти. У багатьох закладах професійної освіти створено наглядові ради, до яких увійшли основні стейкголдери сфери, представники підприємств, бізнесу. У Львівській області вже працює близько 40 навчально-практичних центрів із сучасним обладнанням, регулярно проводяться освітні академії та конкурси фахової майстерності для обміну досвідом, підвищення кваліфікації. Минулого року започатковано табори підприємництва для учнів закладів профтехосвіти», – зазначив Олег Паска.
Учасники заходу відвідали Львівський професійний коледж готельно-туристичного та ресторанного сервісу, поспілкувалися зі студентами та викладачами та оцінили високий рівень майстерності студентів. Після чого відбулася нарада з директорами закладів професійної (професійно-технічної) освіти Львівської області в рамках програми EU4Skills.
Впродовж першого дня престуру представники медіа побували у Вищому професійному училищі № 29, де оглянули матеріально-технічну базу закладу, оцінили досягнення та здобутки колективу у розвитку навчального закладу на сучасному етапі та його можливості й перспективи у майбутньому. Гості відвідали сучасну STEM-лабораторію в межах нового навчально-практичного центру інформаційних та комп’ютерних технологій, який став можливим за підтримки МОН України, департаменту освіти і науки Львівської облдержадміністрації, Львівського IT-кластеру, програми EU4Skills та Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ). Це вже третій НПЦ, створений в училищі за період 2020 – 2023 років.
Другий день заходу був не менш насиченим. Дмитро Завгородній, Ірина Шумік та Олег Паска відвідали Tech StartUp School Національного університету «Львівська політехніка», де ознайомилися з діяльністю двох лабораторій – швидкого прототипування та з нещодавно відкритим інноваційним простором біотехнологій. Керівник школи Назар Подольчак поділився досвідом розвитку молодіжного підприємництва та винахідництва, присутні обговорили перспективи і напрями майбутньої співпраці.
Після цього представники ЗМІ спільно з начальником відділу професійно-технічної освіти Львівської ОВА Іваном Пикусом, відвідали Вище професійне училище №35 міста Стрия, де мали можливість ознайомитись із модернізацією гуртожитку. Керівник училища Лілія Андруневчин розповіла, як спільними зусиллями Стрийської міської ради, Львівської обласної військової адміністрації та міжнародних організацій за короткий термін вдалось повністю переформатувати умови проживання на двох житлових та адміністративному поверхах.
Представники медіа також побували у Вищому професійному училищі № 19 м. Дрогобича, де оглянули навчально-практичні центри, та відвідали Вище професійне училище №34 м.Стрия, де мали нагоду ознайомитися з роботою двох навчально-практичних центрів: НПЦ з професії монтажник сантехнічного обладнання та НТЦ з професії кухар-кондитер.
На цьому престур завершився, та робота у сфері модернізації професійної (професійної освіти) Львівщини продовжується!
Довідково
Престур є складовою комунікаційної кампанії Міністерства освіти і науки України та програми «EU4Skills: кращі навички для сучасної України», яка є спільною програмою ЄС та його держав-членів (Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії), спрямованою на підвищення ефективності реформи професійно-технічної освіти в Україні. Програма має на меті надати підтримку у впровадженні реформи профосвіти та модернізації інфраструктури обраних навчальних закладів. Серед основних завдань реформи — адаптація навчання до вимог ринку праці та сприяння молоді й дорослим у реалізації власного потенціалу.