Новини департаменту

Дистанційне навчання на «MOODLE – це про100». У Львові пройшла дводенна Освітня Академія для освітян

27 КВІ 2023

Image

 

26-27 квітня у Львові відбулась Освітня Академія в рамках реалізації проєкту «MOODLE – це про100». На сесіях напрацьовували рішення та обмінювались досвідом запровадження у Львівській області ефективної моделі дистанційного навчання.

Протягом двох днів участь у заходах взяли представники понад 60 навчальних закладів області.   

Нагадаємо, йдеться про унікальний для України досвід дистанційної освіти, що був запроваджений у регіоні на основі платформи MOODLE. Проєкт «MOODLE – це про100» розробили у Центрі інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка», за підтримки департаменту освіти і науки Львівської ОВА. Він стартував у лютому 2021 року – у розпал епідемії коронавірусу.

Завдяки проєкту вже понад 2 тисячі педагогів Львівщини покращили свої вміння у роботі з платформою дистанційного навчання MOODLE, що дозволило під час війни втримати навчальний процес в області на високому рівні .

Учасників Освітньої Академії привітав директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска:

«Коли ми починали у 2021 році, то 95% освітян вважали, що месенджер Вайбер, то найдосконаліша річ для віддаленого навчання. Завдяки належному фінансуванню і фахівцям Львівської політехніки ми виправили це хибне уявлення. Сьогодні Львівщина – один із найсильніших регіонів України щодо віддаленого навчання. Ми вже на такому рівні, коли в сотнях шкіл розгорнуто сучасні спеціалізовані цифрові середовища. Воднораз департамент після всебічного моніторингу та аналізу вирішив підтримувати платформу MOODLE. Звідси і назва проєкту «MOODLE – це про100».

На сьогодні платформу вже розгорнули майже у 200 школах Львівщини. На умовах співфінансування за формулою: 50% – з обласного бюджету і стільки ж – від територіальних громад. У планах залучити ще 200 громад – проєкт триватиме до грудня 2025 року.

Під час Освітньої Академії педагоги вивчали досвід своїх колег, які вже стали професіоналами у цій царині. Річ у тому, що коли  буде більше шкіл на одній платформі, то виграють усі: обмін напрацюваннями та ідеями, централізований технічний супровід, учителі підвищать свою кваліфікацію, можливість навчатися під час тривог.

«Було обговорено найширше коло запитань та пропозицій, починаючи від матеріально-технічного забезпечення із закінчуючи мотивацією для учителя і темою його покликання і ролі в сучасному цифровому світі. Правда нашого часу така, що нам треба  стимулювати вчителя вчитися», – наголосив Олег Паска

За словами директорки Центру інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» Маргарити Носкової, платформа MOODLE була цільово створена для освітніх потреб, а не є адаптованою, як це часто трапляється у практиці багатьох корпорацій, що зорієнтовані на бізнесові цілі.

«Платформа MOODLE створена з вільним кодом, для вільного безплатного використання, створена для освіти людьми, які є фанатами освіти. Серед інших переваг – вона універсальна і дозволяє створювати дуже багато модулів, які можна підлаштовувати під потреби конкретного закладу освіти. Також це власний сервер, власні можливості, забезпечення повної автономії для школи.

Наступне – платформа постійно оновлюється, над цим працює група розробників у цілому світі, які щораз відгукуються на нові виклики.

До того ж вона дуже зручна, вона має найбільший інструментарій і добре інтегрує зовнішні ресурси», – зазначила Маргарита Носкова.

Її слова підтвердили представники громад, у навчальних закладах яких вже створено е-середовища на основі названої платформи.  

Заступниця директора ОЗ Мостиського ЗЗСО №1 І-ІІІ ступенів Галина Федак підкреслила, що  платформа MOODLE – «це зручно і просто, одночасно ви готуєте своїх вихованців до навчання у вищих навчальних закладах, бо практично вони всі працюють на ній».

«Спочатку ми навчили вчителів. Це тривало чималий термін, увесь колектив розділили на групи, склали графік, навчання проводили постійно і систематично,  ми задавали педагогам домашні завдання, і так вони наповнювали свої курси. Звичайно, перші кроки були незграбні, але з часом ми розгорнули нашу платформу і почали на ній працювати», – розповіла  Галина Федак.

Її колега Юрій Мельник, директор Бродівської гімназії імені Івана Труша (вчитель інформатики), додав:

«Коли постало питання, що треба обирати (платформу віддаленого навчання), я, зазирнувши в Інтернет, відкрив для себе таку річ, що відсотків 90 вищих навчальних закладів (не тільки в Україні, а й, певно, у світі) використовують платформу MOODLE. То очевидно, і нам треба рухатись цим напрямком».

Серед переваг платформи він назвав фактор безпеки щодо зберігання персональних даних. «Ми використовуємо свої сервери», – наголосив він. Також Юрій Мельник наголосив на тому, що у його школі не було жодних проблем з опанування цієї платформи.

 

В другій частині Освітньої Академії учасники працювали в командах над виробленням алгоритму дій та забезпеченням їх реалізації за 4 напрямами:

  1. - технічне забезпечення середовища,
  2. - впровадження в освітній процес закладу освіти платформи MOODLE,
  3. - навчання учасників освітнього процесу роботі з платформою,
  4. - формування освітньої політики в ТГ для розвитку середовища.

 

Довідково:

На  сьогодні на Львівщині навчання на курсах підвищення кваліфікації для педагогічних працівників щодо організації роботи та створення дистанційних курсів на  MOODLE пройшли 2674 педагоги. Укладено договорів про підвищення кваліфікації на загальну суму 1 381 100 грн. З обласного бюджету на обладнання, технічне забезпечення та супровід закладів освіти учасників проєкту витрачено 600 000 грн.

На завершення додамо, що Освітня Академія пройшла на базі Львівського професійного коледжу готельного туристичного та ресторанного бізнесу (вул. Пулюя, 36).

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image