11 ТРА 2023
«Основним критерієм, який характеризує якість освітнього середовища, є довіра між усіма учасниками освітнього процесу», — Олег Паска.
На Львівщині представили попередні підсумки пілотного проєкту «Оцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО».
Сьогодні відбулась онлайн-нарада, на якій представили попередні результати е-анкетування «Оцінювання якості освітнього середовища ЗЗСО Львівщини». Опитування проводилось протягом 18-28 квітня цього року в закладах ЗСО Стрийського, Червоноградського та Яворівського районів області.
Загалом було опрацьовано понад 10 тис анкет. Вибірка респондентів розподілилася наступним чином:
Зауважимо, що неякісно заповнені анкети у вибірку не попали.
Методологію та результати дослідження представили член Експертної ради при ДОН ЛОВА Роман Пастушенко та методистка кабінету дистанційного навчання Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Галина Занік.
Оцінювання освітнього середовища провели за 6 основними критеріями:
Так, для прикладу, дослідження показало, що цілком безпечним освітнє середовище бачать 46% учнів 5-х класів, 26% педагогів, 14% учнів 11-х класів і лише 9% батьків.
Основну увагу під час презентації приділили низькому рівню довіри між різними учасниками освітнього процесу. За результатами опитування лише 12% батьків, 9% 9- класників та 4% 11-класників вважають, що освітнє середовище в школі сповнене довіри. Таким чином один з основних показників, який суттєво впливає на ефективність освітнього процесу, більшістю респондентів оцінений негативно.
Разом з тим серед здобутків респонденти назвали наступні:
З презентацією результатів дослідження ви можете ознайомитись ТУТ.
«Основним критерієм, який характеризує якість освітнього середовища, є довіра між учасниками освітнього процесу – учнями, вчителями і батьками. Освіта є тою системою, де все будується на довірі. Якщо не буде довіри, якщо не буде здорової дискусії та взаєморозуміння, то ця система не буде ефективно працювати і її якість не буде зростати. Коли є довіра учня до вчителя і вчителя до учня, тоді учень хоче вчитися, тоді працює і освітня компонента і виховна компонента. Те саме – з батьками.
Подивіться на рейтинги різних країн щодо якості освіти. Коли ви візьмете першу десятку країн за якістю освіти і порівняєте з авторитетом вчителя в суспільстві, то як правило, там, де є вищий авторитет вчителя, де є престижно бути вчителем, в першу чергу через повагу, там є і якість.
Ключовим питанням є те, наскільки ми вміємо вибудувати в наших громадах, в наших закладах освіти оцю довіру між всіма учасниками освітнього процесу. Тому з основних наших завдань на наступний період є покращити оте середовище довіри», — підсумував Олег Паска.
Зазначимо, що проєкт «Оцінювання якості освітнього середовища: е-інструментарій вимірювання показників» входить у Програму розвитку освіти Львівської області на 2021 – 2025 роки. В рамках проєкту розроблено і апробовано анкети для педагогічних працівників, учнів 4-5, 8-9 та 10-11 класів, батьків (опікунів) цих учнів. Створено програми для автоматичного обробітку, накопичення і аналізу результатів анкетувань. В листопаді-грудні 2022 року проведено апробацію створеного е-інструментарію на базі 10 закладів загальної середньої освіти Львівської області.
Проєкт триватиме протягом п’яти років.
Остаточні результати мають бути підготовлені до 19 травня.
За підсумками дослідження планується провести вебінар — орієнтовно у червні.
ПРИЄДНАНІ ФАЙЛИ | |
1 | Otsinyuvannya_yakosti_osvitnogo_seredovischa_2023.pdf |