08 ЧЕР 2023
Сьогодні, 8 червня, у департаменті освіти і науки Львівської ОВА відбулась онлайн-нарада з директорами та педагогічними працівниками ліцеїв Львівщини, на якій було представлено результати аналізу звітів закладів загальної середньої освіти (ліцеїв) з оцінювання якості освітнього середовища як виховного простору.
Нарада відбулась за участі директора департаменту освіти і науки ЛОВА Олега Паски.
З 18 по 28 квітня у закладах ЗСО Стрийського, Червоноградського та Яворівського районів проводилось е-анкетування у рамках заходів проєкту «Оцінювання якості освітнього середовища: е-інструментарій вимірювання показників», який входить у Програму розвитку освіти Львівської області на 2021-2025 роки.
Метою дослідження є оцінка якості та ефективності освітнього середовища ліцеїв як виховного простору.
Дослідження проходило у 37 закладах загальної середньої освіти, які мають статус ліцеїв або претендують на такий. В е-анкетуванні взяли участь педагогічні працівники, учні 5, 9, 11 класів та рідні учнів із 17 ліцеїв Стрийського району, 11 — Червоноградського та 9 — Яворівського. По завершенні опитування у цих освітніх закладах було проаналізовано та узагальнено результати анкетування та укладено відповідні звіти.
Аналізувала звіти група супервізорів на чолі з Романом Пастушенком, заступником директора Львівського обласного Будинку вчителя, члена Експертної ради, та Галиною Занік, методисткою кабінету «Центр внутрішнього забезпечення якості освіти» Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Цьогоріч оцінювання звітів не проводили, висновків та рекомендацій по кожному не оприлюднювали, а всі конкретні зауваження та поради надсилатимуться ліцеям на їхню е-адресу. Спосіб використання та формат оприлюднення результатів анкетування дирекція кожного закладу визначатиме самостійно.
Роман Пастушенко рекомендував учасникам наради, щоб узагальнені результати е-анкетування, висновки та рекомендації, зроблені на їх основі, були використані у звіті директора закладу про результати його роботи за навчальний рік. А отримані з допомогою е-анкет дані та оцінки якості освітнього середовища слід розглядати як нульовий рівень вимірювань стосовно наступних досліджень, які відбуватимуться щорічно. Тому ключовим завданням ліцеїв є забезпечення поступу у якості освітнього середовища як виховного простору. А звіти про результати дослідження якості освітнього середовища у 2024 році укладатимуться вже з урахуванням порівняльного аналізу даних за 2023 та 2024 роки і оприлюднюватимуться на сайті ліцею.
Цьогоріч розробляються ще інші інструменти досліджень. З наступного року додадуться
На деякі недоліки звітів вказала Галина Занік, наголосивши, зокрема, на тому, що виховний простір є спільним для всіх суб'єктів навчального закладу, та вказавши на відсутність ключових питань у деяких звітах.
Важливо, щоб ішов пошук шляхів вирішення проблем, і щоб рекомендації, запропоновані у звіті, були реалізовані. Для цього у освітньому закладі можна створювати робочі групи (з педагогів, батьків, учнів), які зможуть коригувати чи розробляти ті документи, на підставі яких впроваджуватимуться в подальшому рекомендації звіту.
«Найважливішим чинником у системі освіти є довіра. Без довіри не може бути ні виховання, ні навчання. Без довіри між вчителем і учнем, між вчителем і батьками, між, зрештою, батьками і їхніми дітьми. Якщо нема довіри, тоді не може бути ні академічної доброчесності, ні виховання», — резюмував Олег Паска та закликав учасників онлайн-наради зробити правильні висновки із проведених досліджень для підвищення якості освітнього середовища у їхніх ліцеях.