09 ЧЕР 2023
Другий семестр проєкту навчання вчителів «Освітній Еверест» розпочався сьогодні, 9 червня, у Львові. Головна ідея — навчити вчителя навчати інноваційно, креативно, захопливо, навчати «серцем».
Організатор заходу – департамент освіти та науки Львівської ОВА.
У навчанні беруть участь 7 команд, які представляють найсильніші школи різних громад Львівщини:
У кожній команді по 7 осіб: директори шкіл та вчителі. Загалом навчання триватиме протягом шести днів упродовж червня.
Перед учасниками проєкту виступив директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска. Він подякував педагогам за їхню ініціативність, відкритість до нових знань і методик, а також зазначив:
«Проєкт «Освітній Еверест» цікавий не тільки тим, що він дозволяє підвищити кваліфікацію, створити професійні центри чи обмінятися досвідом. На його основі можна буде створити електронну енциклопедію освітніх інновацій, де можна буде зібрати найкращий досвід усіх закладів освіти Львівської області. Мета – ініціювати масштабний процес поширення найкращих практик в освітній галузі».
Ірина Сислюк, начальниця відділу дошкільної, загальної середньої освіти та позашкільної роботи департаменту освіти, яка водночас є керівником проєкту «Освітній Еверест», підкреслила:
«Ми сьогодні дуже швидкими темпами рухаємось вперед. Діти потребують новизни, інновацій, того, що їм знадобиться у майбутньому житті. І вчитель повинен йти в ногу з тими потребами і вимогами часу. А для того треба самому вчитися».
Вона нагадала, що головна мета проєкту в тому, щоб у найсильніших школах громад постали центри професійного зростання, які зможуть надавати допомогу вчителям усіх шкіл, що є в громаді. По суті, йдеться про створення альтернативи центрам професійного розвитку, оскільки, по-перше, їх є мало, по-друге, якість роботи цих центрів явно не в повній мірі задовольняє потреби вчительства. (Сьогодні у Львівській області 73 громади і тільки 16 центрів професійного розвитку педагогів).
Оксана Клепуц, директорка Козівського ЗЗСО – ліцею імені Михайла Гаврилка при Львівському національному університеті імені Івана Франка, один із тренерів проєкту, на початку навчання звернулась до його учасників із такими словами:
«Настав той час, коли треба перестати обманювати самих себе. Маємо почати шукати сенси, шукати можливості як розв'язувати завдання, що постають перед нами. Бо інакше ми ніколи не вийдемо з кадебісько-радянської системи освіти. Про це йтиметься на цьому «Освітньому Евересті». Наша українська школа має бути ціннісно-орієнтована. А це не так просто, це складно навіть для усвідомлення вчителями».
Вона наголосила, що ціннісні рамки задає саме вчитель, котрий має надзвичайно великий вплив на кожного учня. І саме від вчителя значною мірою залежить, чи вдасться з дитини сформувати вільну людину, здатну протягом усього життя конкурувати на ринку праці.
Своїми очікуваннями від проєкту ділиться Марія Войтович, директор Опорного закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів міста Хирова (Самбірський район):
«Педагоги завжди відкриті до змін. Ми мусимо встигати за своїми учнями, мусимо бачити перспективи розвитку освітянської галузі. Ми маємо в освіті програму реформи «Освіта 4.0: український світанок», коли у центрі уваги постає саме дитина. Це нові виклики і завдання для вчителів. Як їм дати раду? Сподіваємось почути відповіді і фахові поради».
Додамо, що учасників проєкту гостинно прийняв львівський Ліцей імені Івана Пулюя. Сам по собі цей навчальний заклад є прикладом інноваційно-креативної школи, де вже більше ніщо не нагадає вбогу радянську установу.
Говорить директор Ліцею імені Івана Пулюя Ірина Хміль:
«Сьогодні департамент освіти області реалізує надзвичайно актуальний проєкт. Бо саме від директора, від вчительського колективу залежить, як у школі організовано навчальний процес. І такі проєкти як «Освітній Еверест» насправді розкривають горизонти наших можливостей, які не завжди самостійно побачиш за щоденними обов'язками».
⠀
Довідка
«Освітній Еверест» – це унікальний для України проєкт, який реалізують департамент освіти і науки Львівської ОВА та Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти відповідно до Програми розвитку освіти Львівщини на 2021-2025 роки.
Головна мета – зростання професійного рівня шкільних учителів, зокрема, через формування в області самодостатньої мережі тренувальних центрів професійного вдосконалення педагогічних працівників, а також підготувати вчителів-тренерів для них.