28 ЧЕР 2023
27 червня у Києві відбулася фінальна конференція «EU4Skills: кращі навички для сучасної України»: підбили підсумки програми, яка тривала 4 роки.
Мета програми – сприяти реформі профтехосвіти на національному та регіональному рівнях.
У заході взяли участь представники профільних міністерств та установ, обласних департаментів освіти, навчально-методичних центрів, професійно-технічних закладів освіти, роботодавців та громадських організацій.
Відбулось 4 панельні дискусії, у ролі дискутантів виступили найвідоміші експерти і управлінці галузі. Серед них було багато представників Львівської області, де динаміка розвитку профтехосвіти найвища в Україні.
Директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска взяв участь у дискусійної панелі «Як змінилась система професійної освіти на регіональному рівні». Зазначимо, що модератором дискусії виступив директор КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Павло Хобзей.
Три позитивні зміни у системі професійної освіти:
Олег Паска:
«Перше, ми запровадили чітку систему критеріїв оцінки роботи кожного закладу – відповідно до семи простих показників. І тільки на основі цієї системи ми ухвалюємо управлінські рішення.
Друге, нам вдалось запустити систему промоції профтехосвіти. Завдяки цьому у нас третій рік поспіль зростає набір (учнів на навчання), і на сьогодні ми перші в Україні за цим показником.
І третє, у нас велика увага до професійної освіти з боку керівництва адміністрації. На підтвердження цього назву одну цифру: майже пів мільярда гривень вкладено у розвиток профтехосвіти Львівщини за останні три роки».
Що отримали регіони внаслідок реалізації проєкту, чи справдились очікування?
Цікаво, що заступниця директора департаменту освіти і науки Миколаївської ОВА Людмила Комісаренко (на початку масштабного вторгнення росії команді цієї адміністрації довелось працювати у фронтових умовах), серед іншого назвала «джек-потом» поїздку на Львівщину для обміну досвідом, яка стала можливою завдяки EU4Skills.
Водночас Олег Паска наголосив, що насамперед проєкт EU4Skills в черговий раз привернув увагу суспільства до профтехосвіти, і це дуже важливо, бо що більше уваги до проблеми, то більше нагромаджується знань про неї та швидше настає цикл відновлення і розвитку галузі.
Головні виклики
Серед головних викликів, які стоять перед професійною освітою він виокремив такі:
добре підготовлені кадри та ефективне управління і виховання ініціативних учнів, які б не боялися відкривати свої власні бізнеси.
Про розвиток професійної (професійно-технічної освіти)
Щодо інвестицій, які у Львівській області цьогоріч планують вкласти у розвиток профтехосвіти, то Олег Паска повідомив:
Також в області готують до кінця цього року запровадити автоматизовану систему управління професійно-технічною освітою.
Розвиток цифрових навичок
Водночас у дискусії «Диджиталізація та її роль у розвитку професійної освіти» взяла участь заступниця директора Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Львівській області Наталія Рибак.
За її словами, чотири роки тому, коли стартував проєкт EU4Skills, 50% педагогічних колективів не мали цифрових навичок базового рівня.
«З цього ми і почали: з навчання навичок базової цифрової інформатики: як створити електронну пошту, як працювати з хмарним середовищем», – зазначила Наталія Рибак.
Для тих викладачів, хто перебував на вищому рівні знань, завдяки проєктові паралельно було організовано курси опанування найскладніших інструментів цифровізації, створення медіаконтенту. Далі розпочався етап створення відео контенту. Відтак сьогодні YouTube канал одного з педагогів професійного навчання перукарської справи має понад 1 млн переглядів!
І, нарешті, на базі найкращих професійних закладів Львівщини були створені унікальні освітні цифрові навчальні програми, що нині представлені на відповідній загальнонаціональній цифровій начальній платформі професійної освіти (загалом на цій платформі сьогодні представлено понад 70 курсів).
⠀
Довідка
«EU4Skills: кращі навички для сучасної України» – це спільна програма ЄС та його держав-членів Німеччини, Фінляндії, Польщі та Естонії для підтримки реформи професійно-технічної освіти в Україні.
Мета програми: EU4Skills підтримує реформу професійно-технічної освіти в Україні з метою зробити навчання таким, що відповідає вимогам ринку праці, та допомогти молоді та дорослим реалізувати власний потенціал.
Тривалість: 2019-2023 роки.
Фінансування: загальний обсяг 58 млн євро, з них 21 млн євро спрямують на оновлення обладнання та інфраструктури.