Кращі освітні практики

У Мостиській ТГ усі школи та їх філії працюють на платформі MOODLE

26 ЛИП 2023

Image

 

На Львівщині реалізується проєкт «MOODLE – це про100!» відповідно до Програми розвитку освіти Львівської області на 2021-2025 роки. Йдеться про впровадження цифрового навчального середовища. 

Організатори та координатори проєкту – департамент освіти і науки Львівської ОВА та Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка». Керівниця проєкту «MOODLE–це про100!» – директорка Центру інноваційних освітніх технологій НУ «Львівська політехніка» Маргарита Носкова

Одна із головних метрик проєкту – щороку долучати до нього 100 освітніх закладів.

 

У Мостиській територіальній громаді цю платформу вже запроваджено у 16 школах та 3 філіях. У відсотковому співвідношенні – це один із найвищих показників в області.

Розповідає начальниця відділу освіти, молоді та спорту Мостиської міської ради Надія Гнатовська:

«За два роки ми розгорнули платформу  MOODLE у шістнадцяти закладах загальної середньої освіти і трьох їхніх філіях. Перевага того, що у всіх школах буде впроваджена одна з найефективніших систем цифрового навчання, для нас була одразу очевидна, хоча і були певні побоювання. Скажімо, чи не буде  широкий інструментарій цієї платформи, її інтерфейс заскладним для вчителів та й учнів? Однак навчальні семінари, організовані для команд вчителів, були настільки ґрунтовні й докладні, що наші перестороги виявились даремними. За деякий час вчителі, які відбули курси, навчили працювати на платформі своїх колег. Воднораз хочу наголосити, що паралельно і департамент, і Центр надавали і надають нам дотепер організаційну і технічну підтримку. Ми завжди можемо звернутись до них за допомогою».

Також Надія Гнатовська нагадала, що курси з опанування MOODLE було організовано на умовах співфінансування: 50% з обласного бюджету і ще 50% – із місцевого.

«Керівництво громади та наші депутати сповна усвідомлюють важливість впровадження цифрової освіти. З огляду на те, під час  виділення коштів не було дискусій. До того ж ми – прикордонний район, а платформа дає можливість організувати дистанційне навчання, що особливо важливо в умовах війни. Власне, тепер всі учасники освітнього процесу – вчителі, учні, адміністрація і батьки –  мають можливість користатись великим функціоналом платформи у зручний для них час, перебуваючи чи в Україні, чи за кордоном», – додала вона. 

 

Мостиський заклад загальної середньої освіти №2 І-ІІІ ступенів – один з тих, де розгорнуто платформу MOODLE. Вже тривалий час учасники освітнього процесу використовують тут увесь доступний функціонал цього віртуального навчального середовища. Говорить директор школи Оксана Федевич:

«Якщо узагальнити відгуки наших вчителів від платформи MOODLE, то найперше слід відзначити надзвичайно широкий спектр функцій, який вона пропонує для організації навчального процесу. Насамперед це змога проводити заняття  дистанційно. Також слід назвати можливість розміщення навчальних матеріалів: тексти, відео, малюнки, презентації. Це також доступ до навчальних матеріалів. Тепер, коли дитина захворіла, вона може переглянути лекцію чи завдання у себе на сторінці. Водночас спочатку і вчителі, і особливо діти нарікали на складний інтерфейс, але тепер ми цей бар’єр вже подолали. Практика і ще раз практика. На сьогодні ставимо перед собою завдання ще більш повно опанувати інструментарій MOODLE, бо в учителів інколи поставали труднощі, коли вони хотіли завантажити великі за обсягом матеріали»

 

Твіржанський ЗЗСО І-ІІІ ст - ЗДО (Мостиська міська рада). Тут платформу MOODLE запровадили два роки тому. Розповідає Оксана Солодкевич, системний адміністратор школи:

«Коли ми запускали MOODLE, то я як системний адміністратор не мала жодного остраху, але трохи переживала за наших вчителів. Бо, щоб здобути нові знання, треба докласти праці, так би мовити, вийти із зони комфорту. Отож, спершу я пройшла курси, що їх організували департамент і Центр інноваційних освітніх технологій. Потім ми розподілили наших вчителів на групи і безпосередньо у школі почали крок за кроком опановувати платформу MOODLE, бо на цей час лише шестеро вчителів пройшли курси з наповнення платформи. І одразу впало в око те, які широкі можливості має платформа. Зокрема, можна  «залити» навчальний матеріал у різних форматах: текст, презентація, відео, вебсторінка. Водночас на платформу не може зайти жоден незареєстрований учасник. З погляду системного адміністратора це дуже важлива функція. Велика перевага – це власний сервіс для відеоконференцій. Ще один плюс – учні можуть у зручний для них час вивчати той чи інший предмет. А вчителі, зі свого боку, мають можливість проконтролювати,  скільки часу дитина приділила тому чи іншому предмету. Передбачений широкий спектр налаштувань для журналу оцінювання. Знову ж таки є сервіс для обміну повідомленнями. Також можна приховати курс, доопрацювати його і згодом знову використовувати. Реально можливостей дуже багато. І це стосується не тільки дистанційного, а й змішаної форми навчання».

Воднораз Оксана Солодкевич наголосила:

«Не скажу, що впровадження платформи MOODLE у нашій школі пройшло дуже просто. Але я маю втіху від того, що всі наші вчителі освоїли платформу і на сьогодні себе вільно почувають у цій системі віртуальної освіти і сповна користуються її інструментарієм. Також як керівник освітянської спільноти вчителів інформатики провела консультації з системними адміністраторами територіальної громади. І до речі, сьогодні завдяки підтримці начальниці відділу освіти Надії Гнатовській всі заклади освіти Мостиської ТГ працюють на платформі MOODLE».        

 ⠀

Довідково

Нагадаємо, що MOODLE – це безоплатна, відкрита, найбільш поширена у світі, зокрема у країнах Заходу, навчальна платформа, перекладена на українську мову. (Загалом у світі є понад 90 тисяч офіційно зареєстрованих сайтів, що працюють на MOODLE). Платформа дозволяє організувати дистанційну освіту, а також підтримує очне навчання, пропонуючи широкий інструментарій для вчителів та учнів.  MOODLE — це безкоштовна, відкрита (Open Source) система управління навчанням. Вона реалізує філософію «педагогіки соціального конструктивізму» та орієнтована насамперед на організацію взаємодії між викладачем та учнями, дозволяє організувати дистанційну освіту, а також підтримує очне навчання, пропонуючи широкий інструментарій для вчителів та учнів.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image