Новини департаменту

Зміст освіти, реформа старшої школи та дебюрократизація у центрі уваги Ради директорів ЗЗСО Львівщини

06 СІЧ 2024

Image

 

4 січня відбулось чергове засідання Ради директорів ЗЗСО Львівської області.

Вийшла докладна, фахова, подекуди емоційна, але водночас конструктивна розмова щодо найголовніших викликів, які сьогодні постали перед шкільною освітою.

Директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска акцентував на змісті освіти. Зміст освіти – це те, чого навчають наших дітей у школах, це ті знання і навички, які, зрештою, і визначать майбутнє і теперішніх учнів, і нашої держави загалом.
Відтак Рада директорів ЗЗСО Львівщини підтримала пропозицію визначити проблему змісту освіти як одну з ключових для шкільної освіти Львівщини на цей рік.
Також обговорили реформу старшої школи і профільну освіту.

Зі звітом Ради директорів ЗЗСО Львівщини виступила голова Ради Оксана Клепуц – директорка Козівського ЗЗСО – ліцею ім. М. Гаврилка при ЛНУ ім. І. Франка.
За її словами, за минулий рік представники Ради директорів взяли участь у підготовці численних рекомендацій, а також у написанні з десятка освітніх посібників, програм, методичних розробок. Серед них освітня програма підвищення кваліфікації керівників і педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти «Про.Безпека: безпечна освітня екосистема громади» на основі досвіду держави Ізраїль, яка давно живе в стані війни (ініціатор ГО «Центр інноваційної освіти «Про.Світ»).  
Разом з тим Рада директорів ЗЗСО Львівщини долучилась до  розробки Типового положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти. Це Положення вже діє на території області.

На завершення Рада директорів підготувала перелік пропозицій, які будуть подані на розгляд робочої групи щодо дебюрократизації діяльності закладів загальної середньої освіти, котра працює при Міністерстві освіти і науки. (Чергове засідання відбудеться 8 січня).
   
Серед пропозицій було названо такі:

1. Розмежувати обов’язки і повноваження директора школи і засновника школи, у ролі яких виступають сільські, селищні або міські ради територіальних громад.( Бо коли директори відповідають за справність «Школяриків» і ремонт класів, то їх не вистачає на освітній процес).
2. У рази зменшити паперову бюрократію. Школи буквально потерпають від нікому непотрібної паперової роботи.
3. Створити онлайн-платформу для завчасної реєстрації перевірок шкіл із подальшим повідомленням директора (електронним листом) про її проведення.
4. Розробити нове типове положення про штатний розпис школи.
5. На сайті Міносвіти викласти взірці типових документів, необхідних для роботи закладу освіти.
6. Розробити Інструкцію щодо заповнення електронних журналів.
7. Детальніше вивчити умови впровадження НАССР у школах, оскільки вона розраховна для виробництв із великими і середніми потужностями, де є відповідні спеціалісти.
8. Оптимізувати перелік документів щодо здійснення інституційного аудиту.
9.Розробити документ, який додатково окреслює сферу відповідальності батьків: відвідування школи, використання мобільних телефонів, куріння, лихослів'я, відшкодування завданих школі матеріальних збитків.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image