Новини департаменту

На Львівщині стартував обласний конкурс інноваційних навчальних програм – 2024

08 КВІ 2024

Image

 

Про умови участі у конкурсі «Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу» та про досвід переможців минулих років розповіли сьогодні на брифінгу у Львівській обласній адміністрації Олег Паска, директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА; Тетяна Формос, учителька ліцею №37 м. Львова, вчитель вищої категорії, вчитель-методист; Наталя Яремкович, методистка кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР ЛОІППО; Назар Дуда, керівник авторського колективу програми з християнської етики.

«Найважливішою темою в освіті є зміна освіти. Це підручники, це програми, це методичні розробки – те, з чого починається навчання учнів у наших школах. Департамент, приділяючи увагу змісту освіти, ще у 2020 році розробив Програму розвитку освіти, де передбачив конкурс педагогічних інновацій.

Цей конкурс відбувається вже втретє. Він має досить серйозні досягнення і є інструментом для того, щоб творчі педагоги та керівники творчих колективів, які займаються методичними розробками, мали можливість презентувати свої розробки та поширити їх не тільки в області, але й в Україні»,  розповів Олег Паска.

Конкурс «Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу» проводиться в рамках Програми розвитку освіти Львівщини на 2021-2025 роки уже третій рік поспіль. Авторські навчальні програми-переможниці попередніх двох конкурсів уже отримали визнання на всеукраїнському рівні і відповідний гриф Міністерства освіти і науки України.

Одна з них – програма інтегрованого курсу «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти. 5- 6 класи» авторства О. Аркуші, В. Дяківа, М. Мудрого, Р. Пастушенка та Л. Хлипавки зараз апробується у ЗЗСО Львівщини в рамках всеукраїнського експерименту.

Підручник, укладений під іншу – «Фізика. 7-9 класи» авторства З.Максимович, М.Білик, Л.Варениці, Г.Коваль, О.Микитеєк, М.Ординович, В.Шевціва, також має гриф Міністерства, здобув підтримку учительства і державне фінансування.

Цьогоріч конкурс «Інноваційні програми і дидактичне забезпечення для осучаснення освітнього процесу» проводиться в таких номінаціях:

  • - «Навчальні програми для підготовки дітей старшого дошкільного віку (5-6 років) до навчання в початковій школі»;
  • - «Навчальні програми предметів (інтегрованих курсів) для 7-9 класів Нової української школи»;
  • - «Навчальні програми для поглибленого вивчення предметів (інтегрованих курсів) мовно-літературної, громадянської та історичної й мистецької галузей профільної середньої освіти»;
  • - «Навчальні програми для поглибленого вивчення предметів (інтегрованих курсів) математичної, природничої та технологічної галузей профільної середньої освіти»;
  • - «Навчальні програми предметів (інтегрованих курсів) за вибором для забезпечення базової або профільної середньої освіти».

 

Власним досвідом поділилися освітяни Львівщини.

Учителька львівського ліцею №37 Тетяна Формос представила досвід апробації інноваційної програми «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти», що посіла перше місце на конкурсі у 2021 році.

«Це інтегрований курс є надзвичайно зручний для викладання. Він дає цілісне розуміння місця історії у світі. Розділи скомпоновані таким чином, що вчитель може постійно повертатися до вивченого матеріалу, що дає учням змогу як повторювати, так і поглиблювати свої знання. Учитель має змогу самостійно розподіляти час на вивчення тієї чи іншої теми, творити та заохочувати до творчості дітей. У кожному розділі є матеріали для краєзнавчої роботи – можна ходити на екскурсії в музеї, вивчати історію рідної вулиці тощо. Багато уваги приділяється і громадянській освіті»,  розповіла вона.

Методистка кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР ЛОІППО Наталя Яремкович розповіла про інноваційну програму «TeenSTAR: Статевість в контексті дорослої відповідальності», яка здобула друге місце у минулорічному конкурсі:

«Програма є дуже важливою, оскільки до сьогоднішнього дня немає таких цільних програм по цій темі, які б працювали у наших школах...

Такий конкурс є дуже важливим для педагогів, оскільки він дозволяє показати з чим можна прийти до школи. За допомогою конкурсу ми дізнаємося досвід інших колег у певних напрацюваннях. Конкурс став поштовхом для впровадження нашої програми в закладах освіти Львівщини. На сьогодні наш авторський колектив працює над створенням такої програми для 5 та 6 класів».

Назар Дуда представив авторську програму з основ християнської етики:

«Говорячи про цю програму, я насамперед хочу зазначити, що цей предмет є про цінності. Сьогодні ми ставимо цінності на перше місце. Чи ми прагнемо свободи, чи ми обираємо повагу до тої, чи іншої людини – це ті принципи, на яких базується людське життя. Цінності мають базуватися і на знаннях, і на досвіді, і на вміннях. Тому предмет «Основи християнської етики» заохочує до того, щоб знати, практикувати і жити тим, що є справді важливим.

Власне, ті цінності і показує цей конкурс. Він про активну позицію, про те, що ми живемо у демократичній країні».

Скористайтеся нагодою позмагатися за визнання та підтримку навчальних програм для закладів загальної середньої освіти, створених вами під запити та потреби учнів і вчителів!

Документи на участь в Конкурсі приймаються до 2 вересня 2024 року.

Докладна інформація про Конкурс розміщена на сайті «Освіта Львівщини» за покликанням.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image