15 КВІ 2024
Люди, які досягають успіху,
зосереджені не на проблемах,
а на можливостях.
Д. Дракер
Якою має бути сучасна освіта в Україні?
Сьогодення додало нам чимало проблем: відновлення зруйнованих агресором закладів освіти, реінтеграція деокупованих територій, розрив у рівні знань дітей через Covid, війну та перманентну дистанційну освіту, ментальний стан учасників освітнього процесу. А ще виклики сучасного світу, які стали точкою неповернення до старої освітньої системи – штучний інтелект, нейромережі та необхідність для України задавати світові тренди. Світ стрімко розвивається (90% інформації у світі з'явилося впродовж останніх двох років!). А ще в цьому світі живуть наші діти зі своїми освітніми потребами й запитами до нас, на які ми не маємо права не зважати.
Отож освіта вже не може бути такою як раніше. Їй потрібні термінові та суттєві зміни, які мають бути втілені рішучими кроками в кожній окремо взятій школі і в системі освіти в цілому. Бо втрачений час – це втрачені можливості! І якщо не провести цих змін, то є великий ризик залишитися у старій радянській освітній системі. Та щоб щось змінити, потрібно насамперед змінити себе, свої стратегії мислення.
Закон України «Про освіту» гарантує закладу освіти автономію, а, отже, наділяє новими повноваженнями керівника освітнього закладу та чітко розділяє його повноваження та повноваження засновника. І ці повноваження – нова велика відповідальність обидвох сторін.
Практично вся відповідальність за зміни у підходах і забезпеченні якості освітнього процесу покладається на керівника закладу освіти та його колектив. Тому такими важливими є компетентність керівника закладу освіти та його вміння приймати виважені рішення і здійснювати ефективні дії для забезпечення якомога вищої якості освітнього процесу.
Які кроки необхідно здійснити для ефективного впровадження автономії та успішного запровадження змін? Що потрібно зробити директору, щоб відбулась трансформація колективу у команду, в якій люди об'єднані спільною ціллю? Як досягти того, щоб у школі панувала освіта на доброчесних засадах?
Відповіді на ці та інші важливі запитання, а також поради, рекомендації та своє бачення щодо них департамент освіти і науки Львівської ОВА разом із Радою директорів закладів освіти Львівщини пропонують у посібнику «Автономія школи. Розмова з директором. (Шпаргалка для освітнього управлінця)», укладеному на основі матеріалів, розроблених освітніми експертами.
Із електронною версією посібника можна ознайомитись за покликанням.
ПРИЄДНАНІ ФАЙЛИ | |
1 | Rozmova_z_dyrektorom.pdf |