18 КВІ 2024
У жовтні 2023 року департамент освіти і науки Львівської ОВА на прохання директорів інклюзивно-ресурсних центрів області організував нараду з представниками МОН та фахівцями технічної служби, які адмініструють систему автоматизованої роботи ІРЦ (АС «ІРЦ).
Тоді прозвучало чимало зауважень до функціонала АС ІРЦ. Стало очевидно, що система потребує модернізації та доповнення.
Відтак на всеукраїнському рівні була сформована робоча група для напрацювання технічного завдання з доопрацювання системи автоматизованої роботи ІРЦ. Від Львівської області до її складу увійшла Лідія Гиз, директорка ІРЦ Мостиської міської ради.
Зараз МОН та технічна служба завершують опрацювання всіх коментарів й формування технічного завдання для оновлення системи АС «ІРЦ». За словами Лідії Гиз, практично враховано всі зауваження та побажання фахівців ІРЦ. До того ж частину змін вже реалізовано.
Зокрема, Лідія Гиз назвала кілька конкретних змін, які запропонували представники Львівщини:
«Після того, як напрацьоване технічне завдання буде повністю реалізовано, рівень програмного забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів буде набагато вищим. Ми позбудемось зайвої роботи, отримаємо додатковий функціонал і ширші можливості і будемо мати більш релевантні та системні дані, що дуже важливо, коли йдеться про допомогу дітям з особливими освітніми потребами», – наголосила Лідія Гиз.
Сьогодні, 18 квітня, відбулась онлайн-нарада, у якій взяли участь спеціалістка відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту освіти та науки Львівської ОВА Марія Васюник-Кулієва та директори ІРЦ Львівської області. На нараді обговорили фінальний варіант технічного завдання та сформували додаткові пропозиції, які будуть надіслані МОН.
Довідка
Інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ) є установою, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи (комплексна оцінка) та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.
Інклюзивно-ресурсні центри
Головне призначення АС «ІРЦ» – це забезпечення єдиного інтегрованого інформаційного середовища під час впровадження інклюзивного навчання. Система дозволяє обробляти відомості, котрі утворюються у процесі діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, а також організовує інформаційно-аналітичного забезпечення прийняття рішень на всіх рівнях управління інклюзивною освітою.