Новини департаменту

Мости розуміння: Дитина з особливими освітніми потребами у закладі профтехосвіти

24 КВІ 2024

Image

 

Семінар-практикум під такою назвою провели вчора, 23 квітня, на базі Меденицького аграрно-технологічного професійного коледжу.

Подію організували департамент освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Львівській області, адміністрація і педагогічний колектив Меденицького аграрно-технологічного професійного коледжу.
У заході взяли участь представники департаменту освіти і науки ЛОВА, заступники директорів закладів професійно(професійно-технічної) освіти, директори інклюзивно-ресурсних центрів Львівської області.

Метою зустрічі стало обговорення актуальних питань впровадження інклюзивного навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Львівської області.
Серед тем, які розглянули на семінарі були наступні:

  •  Упровадження інклюзивної освіти у закладах професійної (професійно-технічної) освіти Львівщини – Марія Васюник-Кулієва, головний спеціаліст департаменту освіти і науки ЛОВА;
  •  Інклюзивна практика в професійній підготовці виклики та можливості для закладів професійної (професійно-технічної) освіти  – Наталія Диміцька, директор КУ «Сколівський ІРЦ» Сколівської міської ради;
  •  Створення соціального підприємства для молоді з особливостями розвитку – Галина Вархолик, завідувач Львівського обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти;
  •  Функціонування моделі рівноправної взаємодії у професійному середовищі державного навчального закладу «Львівське вище професійне художнє училище» – Надія Дуб, заступник директора з виховної роботи, та Наталя Денькович, викладач художніх спецдисциплін ДНЗ «Львівське вище професійне художнє училище»;
  •  Інклюзивне навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти – виклики сьогодення – Ольга Пожар, заступник директора з виховної роботи ВПУ №11 м. Червонограда;
  •  Роль заступника з виховної роботи в організації інклюзивної освіти в закладах професійної (професійно-технічної) освіти – Галина Дмитришин, методист НМЦ ПТО у Львівській області.

 

Зазначимо, що в 11 закладах професійної (професійної-технічної) освіти Львівщини вже 86 осіб з ООП здобуває освіту на інклюзивному навчанні (II рівень-16, III рівень-34, IV рівень-33, V рівень-3).

Заклади Львівщини, які навчають осіб з особливими освітніми потребами:

  •  Бориславський професійний ліцей (оператор комп’ютерного набору, кухар кондитер, бармен);
  •  ВПУ №11 Червонограда (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування; кравець закрійник, оператор комп’ютерної верстки, кравець);
  •  Стрийське вище художнє професійне училище (живописець);
  •  ВПУ №34 м. Стрия (кравець, кухар, кондитер, офіціант, бармен, монтажник санітарно-технічних систем та устаткування, електрогазозварник, харчові технології, тенології легкої промисловості);
  •  ВПУ №35 м. Стрия (слюсар з ремонту колісних транспортних засобів, елетрогазозварник, водій автотранспортних засобів, оператор з обробки інформації та програмного забезпечення, обліковець з реєстрації бухгалтерських даних);
  •  Рава-Руський професійний ліцей (кухар, кондитер);
  •  Меденицький аграрно-технологічний професійний коледж (кухар, кондитер);
  •  КЗ ЛОР «ПТУ професійної реабілітації учнів-інвалідів м. Самбора» (кравець, перукар, манікюрник, візажист, оператор комп’ютерного набору, секретар керівника, оператор комп’ютерної верстки, адміністратор);
  •  Львівське вище професійне художнє училище (реставратор декоративно-художніх пофарбувань, маляр, монтажник експозиції та художньо-оформлюваних робіт, флорист, дизайн, флорист, вітражник, живописець);
  •  Львівський професійний коледж сфери обслуговування та поліграфії (кухар, офіціант, друкар офсетного плоского друкування, палітурник, оператор комп’ютерного набору, агент з організації туризму, адміністратор, столяр, виробник художніх виробів з дерева).


«В області вже ведеться активна робота зі створення нових можливостей для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами. Сьогоднішній семінар показав, скільки вже зроблено і куди ми рухаємось далі.
Дякую освітянам за представлені здобутки, які є гарним прикладом для наслідування»
, – прокоментувала Марія Васюник-Кулієва, головний спеціаліст департаменту освіти і науки ЛОВА.

У практичній частині зустрічі учасники виконали вправу з елементами арттерапії «Наша уявна планета» та зробили інтерактивну вправу «Побудуй міст сприйняття інклюзивності». Також відбувся майстер-клас «Елементи ерготерапії осіб з ООП на уроках виробничого навчання».

Довідково
У 2023/2024 навчальному році в області 4414 дітей з особливими освітніми потребами навчається у закладах освіти, в яких організовано інклюзивне навчання. Кількість дітей з ООП на інклюзивному навчанні у закладах освіти області збільшилася у 24 рази в порівнянні до 2016 року (з 180 осіб до 4414).
Кількість осіб з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту на інклюзивному навчанні в закладах освіти (ЗЗСО, ЗДО, ПТО) Львівщини у 2 рази перевищує кількість осіб з ООП, які здобувають освіту в спеціальних закладах освіти.

У Львівській області функціонує 37 інклюзивно-ресурсних центрів ( юридична установа, що утворюється з метою забезпечення права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу).

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image