14 ЖОВ 2024
Поїздка відбулась за сприяння департаменту науки і освіти Львівської ОВА, ліцею імені Героїв Крут та на запрошення керівника Кадетського ліцею ім. генерала П. Плехавічюса. Це вже другий етап реалізації проєкту «Посібники з універсальної цивільної оборони – досвід України та союзників», у якому беруть участь Кадетський ліцей ім. генерала П. Плехавічюса, Фонд підтримки LT4UA та Міністерство національної оборони Литовської Республіки.
Учасниками цієї ініціативи стали заступник начальника Львівського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою ім. Героїв Крут підполковник Тарас Грицевич, директорка закладу дошкільної освіти «Золотий півник» м. Пустомити Леся Кондюх та директорка Жовтанецького ліцею Жанна Король. Вони взяли участь у практичній конференції для каунаських педагогів на тему «Досвід керівників навчальних закладів України з організації роботи в умовах воєнного часу».
«І на конференції з заступниками директорів шкіл міста Каунас, і під час відвідування дошкільних закладів, школи та кадетського ліцею литовських колег цікавило усе, що пов’язано зі створенням безпечних умов для навчання і виховання дітей в умовах війни. Як директорка закладу загальної середньої освіти я розповіла про організацію навчання за допомогою технологій дистанційного навчання, змішане навчання, навчання на сімейній та екстернатній формах для наших учнів, які тимчасово перебувають за кордоном. Говорили також про облаштування і умови перебування учнів в укритті під час повітряних тривог, про навчання працівників швидкому реагуванню на випадки надзвичайних ситуацій та створення протоколів безпеки для здобувачів освіти. Окрему увагу звернули на співпрацю з батьками, національно-патріотичне виховання і організацію ефективної роботи гуртка в межах Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл (Джура)».
Наших колег цікавили різноманітні питання: від порад щодо вибору майбутньої професії до роздумів щодо лідерських якостей керівника. Для мене дуже цікавими були організація освітнього середовища в Литві, робота шкільних музеїв, міжпредметна інтеграція курсу «Архітектура», організація харчування. Ми з Rūta Mickevičiūtė Songailienė, директоркою гімназії, домовились про зустрічі і спілкування на рівні закладів освіти, педагогів і здобувачів освіти», — розповіла Жанна Король.
Наші освітяни розповіли литовським колегам про те, з якими викликами зіткнулися під час організації безпечних умов навчання і виховання дітей з перших днів війни, надали рекомендації щодо підготовки працівників закладів освіти до дій у надзвичайних ситуаціях, поділилися практичними психологічними прийомами і методами.
Поїздка стала чудовою платформою для обміну педагогічними практиками та інноваціями, які використовуються в Литві.
«Моєю метою під час поїздки до Каунаса було ознайомлення з новими методиками, які могли б бути корисними для садків нашої громади.
По прибуттю в Каунас я була вражена красою міста: старовинні будівлі, затишні вулички та численні парки, де діти грають і займаються спортом. Відвідала кілька місцевих дитячих садків, де мала можливість поспілкуватися з вихователями та адміністрацією. Ми активно обговорювали інноваційні методи навчання, інтеграцію технологій у навчальний процес та питання інклюзивної освіти. Спілкування з професіоналами дало можливість отримати нові ідеї та поділитися власним досвідом. Поїздка стала не лише професійним, а й особистим відкриттям для мене, адже це надихнуло мене на нові ідеї та плани для розвитку дитячого садка», – поділилась Леся Кондюх.
Литовські колеги розповіли про успішні практики інтеграції нових технологій у освітній процес, а також про способи підтримки емоційного благополуччя учнів. До того ж поїздка дала можливість вивчити культурні особливості Литви, що сприяло розвитку міжкультурного діалогу.