14 ЛИС 2024
Департамент освіти і науки Львівської ОВА організував нараду-семінар для практичних психологів та соціальних педагогів спеціальних закладів освіти обласного підпорядкування.
У зустрічі взяли участь понад два десятки фахівців. Серед основних її завдань – формування Професійної спільноти практичних психологів та соціальних педагогів спеціальних освітянських закладів.
У вітальному слові заступник директора департаменту освіти Олена Урдей наголосила, що у системі освіти Львівської області триває розбудова сучасної психологічної служби. З огляду на це, досвід практичних психологів спеціальних закладів освіти є дуже важливим, адже насамперед йдеться про роботу з дітьми з особливими освітніми потребами, яка вимагає від шкільних психологів і соціальних педагогів високого професіоналізму на відданості своїй професії.
«Хочу вам подякувати за вашу важку і відповідальну працю. Ваш досвід, справді, неоціненний, саме тому наше завдання поширити його поза межі ваших навчальних закладів, зробити його доступним для психологів загальної школи, створити умови для широкої комунікації та взаємодії. Саме для цього створена Координаційна рада психологічної служби системи освіти Львівської області. Виникає якась проблема – звертаємось до Ради, яка буде об'єднувати найкращих спеціалістів з різних напрямів. Щоб ніхто не почувався забутим і знав куди можна звернутись за допомогою», – наголосила Олена Урдей.
Марія Васюник-Кулієва, головний спеціаліст департаменту освіти, презентувала «Запровадження управлінської моделі психологічної служби освіти у Львівській області». За її словами, в області вже створена не тільки Координаційна рада психологічної служби системи освіти на рівні області, а й сформовані аналогічні ради у районах.
«Професійні спільноти практичних психологів та соціальних педагогів мають стати важливими елементами такої управлінської моделі. Такі спільноти – це передовсім комунікаційні платформи для обміну досвідом, напрацюваннями, для організаційно-методичної підтримки та організації навчальних семінарів і консультування. Особливо, коли йдеться про спеціальні навчальні заклади, де частка дітей з особливими освітніми потребами тільки зростає. Шкільні психологи таких закладів володіють унікальними знаннями та мають унікальний досвід», – підкреслила Марія Васюник-Кулієва.
⠀⠀⠀⠀
У своєму виступі Наталія Желєзцова, дитячий лікар-психіатр Першого територіального медичного об'єднання ВП «Лікарня святого Миколая», розповіла про «Співпрацю освіти та медицини у галузі ментального здоров'я».
«Взаємодія психіатрів та шкільних психологів дуже важлива, оскільки сприяє комплексному підходу і підтримці психологічного стану та здоров'я дітей і педагогів. Основним моментом тут є фактор раннього виявлення: шкільні психологи мають змогу спостерігати за дітьми та одразу виявляти ознаки стресу, тривожності чи депресії», – зазначила Наталія Желєзнова.
Також вона акцентувала на тому, що практичні психологи повинні мати довіру у дітей, батьків і колег-педагогів.
⠀⠀⠀⠀
Надія Пелих, директор Новояворівського інклюзивно-ресурсного центру Новояворівської міської ради, розповіла про співпрацю інклюзивно-ресурсного центру зі спеціальним закладом освіти. Вона наголосила, що головна мета діяльності ІРЦ – щоб діти з особливими освітніми потребами мали можливість здобувати освіту саме у закладах освіти. При цьому одне з найголовніших завдань ІРЦ – це проведення комплексного обстеження розвитку особи.
⠀⠀⠀⠀
Натомість Олена Стадник, завідувачка кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти», мала виступ на тему «Зміцнення потенціалу практичних психологів». Зокрема, вона розповіла про стратегії профілактичних дій на основі моделі «світлофор»:
⠀⠀⠀⠀
Насамкінець практичний психолог КЗ ЛОР «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр «Оберіг»» Мар'яна Жила розповіла про подальші плани Професійної спільноти практичних психологів та соціальних педагогів спеціальних освітянських закладів. Вона наголосила, що Спільнота постійно оновлюється і підтримує інтеграцію нових, зокрема молодих фахівців. Така стратегія дозволяє створити потужну професійну команду, здатну реагувати на сучасні виклики та надавати індивідуальну підтримку дітям.