22 ЛИС 2024
Учора, 21 листопада, відбувся семінар-практикум з практичними психологами та соціальними педагогами ліцеїв обласного підпорядкування.
Ініціатором та організатором заходу, спрямованого на підвищення кваліфікації відповідних працівників, виступив департамент освіти і науки ЛОВА.
⠀ ⠀⠀⠀⠀
У семінарі взяли участь близько двох десятків фахівців. Було проговорено широке коло питань, зокрема йшлося про відновлення та підтримку психічного здоров'я та психоемоційного стану учасників освітнього процесу в умовах війни.
Ірина Сислюк, начальник відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти департаменту освіти, звертаючись до учасників семінару, зазначила: «Ми зібрались також для того, щоб проговорити перебіг реформування психологічної служби, яка в області стартувала 2022 року, визначити роль практичних психологів та соціальних педагогів у цьому процесі та окреслити найактуальніші завдання».
Вона наголосила, що у Львівській області напрацьована та реалізується управлінська модель психологічної служби системи освіти. Відповідно до неї вже діє Координаційна рада психологічної служби системи освіти області, а також сформовані аналогічні ради у районах.
⠀ ⠀⠀⠀⠀
Марія Васюник-Кулієва, головний спеціаліст департаменту освіти, у коментарі зазначила: «Відбулась перша надзвичайно цікава зустріч з практичними психологами та соціальними педагогами ліцеїв обласного підпорядкування. Створили професійну спільноту».
Під час семінару наголосили, що психологічна служба забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку учнів, мотивів їхньої поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей; створення умов для саморозвитку та самовиховання; сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчальних закладів. При цьому психолог та соціальний педагог працюють не тільки з дітьми, а також і з педагогами та батьками.⠀ ⠀⠀⠀⠀
Зокрема, Олена Стадник, завідувач кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, провела мінітренінг під гаслом «Те, що ми зібралися разом – це тільки початок. Те, що ми продовжуємо залишатися разом – це вже досягнення. Те, що ми разом співпрацюємо – це справжній успіх».
Було проаналізовано теоретичні аспекти поняття «обдарованість», «талант», «геніальність».
Далі, об'єднавшись у групи, учасники семінару визначили ознаки обдарованого здобувача освіти. Спираючись на власний досвід, створили психологічний портрет такої дитини та відзначили, що обдаровані діти завжди чимось зайняті та дуже активні, хочуть знати про все більш докладно і вимагають від дорослих додаткової інформації, навчання їм у задоволення.
Виконуючи психологічну вправу «Заповіді співпраці», учасники семінару підтвердили, що сучасність, професіоналізм, інтелектуальність, винахідливість, порядність, раціоналізм, активність, цілеспрямованість, якісне навчання – необхідні якості для сучасного освітянина, який працює з обдарованими дітьми.
Під час дискусії практичні психологи та соціальні педагоги також відзначили, що працювати з обдарованими учнями нелегко, проте дуже цікаво; слід допомагати їм реалізувати їхній творчий потенціал на особистісному та суспільному рівнях.