06 ГРУ 2024
«Мистецтво викладання видозмінюється в мистецтво навчати дітей того, як потрібно самостійно вчитися», — саме такими словами розпочали форму освітян, який відбувся 4 грудня у Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.
⠀ ⠀⠀
З вітальним словом до учасників звернулися Олена Урдей, заступник директора, начальник управління освіти та інновацій ЛОВА, та Павло Хобзей, директор КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».
⠀ ⠀⠀
«Ми живемо в час освітніх змін, які формують нову якість навчання, відкриваючи шлях до розвитку кожної дитини як особистості. Нова українська школа ставить у центр уваги учня, його інтереси, здібності й потенціал.
Одне із завдань, які стоять перед вами, це формування в них здатності до самостійного пізнання світу. Це навичка, яка сприяє розвитку ініціативності, критичного мислення та відповідальності за власне навчання. Вона навчає дітей не лише здобувати знання, а й знаходити їх застосування у реальному житті.
Наше завдання як педагогів і управлінців — створити умови для розвитку самоосвітньої діяльності, забезпечити ресурси, підтримку й мотивацію, щоб кожен молодший школяр мав можливість розкрити свої здібності. Саме це стане фундаментом для успішного й гармонійного майбутнього», — зазначила Олена Урдей.
⠀ ⠀⠀
Запрошені спікери панельної дискусії «Самоосвітня діяльність молодшого школяра: реалії, виклики та перспективи» Оксана Винницька-Юсипович (доктор філософії; радниця міського голови Львова з освітньої політики; асистент кафедри початкової та дошкільної освіти; авторка принципів особистісно-орієнтованого навчання «Лицем до дитини»), Почесний Консул Канади у Львові Ігор Бущак (асистент кафедри початкової та дошкільної освіти, завідувач кабінету розвивальних технологій), Ірина Кизима (директор КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Стрийської міської ради, кандидат педагогічних наук), Оксана Росипська (директор ПШ «Малюк» ЛМР), Людмила Коцкулич (консультант ЦПРПП Тускавецької ТГ, учителька початкових класів), Лідія Коваль (психологиня, психотерапевтка, ведуча тренінгів, тематичних практикумів та лекцій, кризова консультантка в БФ «Право на захист») — мали можливість обговорити надзвичайно актуальні питання, які важливі для всіх учасників освітнього процесу.
⠀ ⠀⠀
А саме:
- Чому наші діти втрачають мотивацію до навчання?
- Як учителю організовувати освітній процес, що сприятиме активному залученню учнів і, як наслідок, формуванню самоорганізації і самонавчання?
- На які види діяльності, що сприяють самоосвітній діяльності учня, ви орієнтуєте учителів/студентів? - Що вдається?
- А що відбувається на рівні дитини?
- Як враховуємо результати формувального оцінювання для розвитку самоосвітньої діяльності учня?
- Яка роль батьків в цьому процесі?
- Які поради, рекомендації ви можете дати колегам?
⠀ ⠀⠀
Родзинкою форуму стали майстер-класи від учителів початкових класів Львівщини:
⠀ ⠀⠀
Підбила підсумки та подякували усім учасникам освітнього форуму Галина Лоїк, завідувач кафедри педагогіки, Ольга Волощенко та Олександра Козак, старші викладачі кафедри педагогіки. Вони наголосили на тому, що співпраця усіх учасників освітнього процесу дасть можливість виробити такі підходи до освітнього процесу, що сприяють самоосвітній діяльності учня.
⠀ ⠀⠀
Розповідає Людмила Паук, вчитель початкових класів Пустомитівського ліцею №1:
«4-ий освітній форум «НУШ в дії: самоосвітня діяльність молодшого школяра» цікава і важлива подія для освітян Львівщини. Вітальне слово п. Павла Хобзея і п. Олени Урдей створили дуже затишну атмосферу, акцентуючи на важливості кожного учителя, бо саме освітяни будують майбутнє України, навчаючи наших дітей. Особисто для мене дуже цінно чути такі слова, це надихає, тримає, не дає опускати руки, коли вкрай складно.
Панельна дискусія пройшла на одному диханні! Учасники дискусії справжні експерти самоосвітньої діяльності молодшого школяра, хоча варто зазначити, що тема зовсім не «розкручена», проте надважлива для всіх учасників освітнього процесу. Тому окреме дякую модераторам форуму, що обрали саме цю проблему для обговорення. За 7 років впровадження НУШ маємо певні висновки, здобутки і наболілі проблеми. І дуже важливо, що про них можна говорити вголос і разом вибудовувати шляхи їх подолання. Вчитель не один воїн у полі, ми спільнота однодумців – і це круто.
Майстер-класи від учителів Львівщини справжня скарбниця ідей, переконана, що кожен учасник форуму повіз додому чималу валізу практичних інструментів (моя валіза точно була повна). Шкода, що кількість учасників була обмежена.
З форуму я поверталася натхненна і неабияк вмотивована!»
⠀ ⠀⠀
Марія Мельник, вчитель початкових класів Великоглібовицького ліцею імені Юліана Головінського:
««4-ий освітній форум «НУШ в дії: Самоосвітня діяльність молодшого школяра» зібрав спільноту педагогів, готових продовжувати змінювати освіту на краще, не зупинятись на досягнутому!
Тема, яку організатори Форуму винесли на обговорення, дуже актуальна, дискусійна та потребує нового погляду на її реалізацію в НУШ. Дуже цінно, що Форум став не тільки нагодою обговорити питання самоосвіти молодших школярів, а й дав можливість наживо зустрітися з колегами-однодумцями, яким небайдужий стан сучасної освіти.
Захід став платформою, де органічно поєдналися наукове бачення проблеми та практичні шляхи її вирішення від вчителів-практиків.
Дуже корисно було бачити конкретні приклади інноваційних підходів, які успішно впроваджуються німецькими колегами. Тішить, що вектор руху в освіті у нас співпадає. Основним та важливим акцентом Форуму стала думка про те, що самоосвітню діяльність здобувачів освіти, яка формує відповідальність, креативність, самозарадність та впевненість у своїх сильних сторонах, можна і треба розвивати у початковій школі.
На мою думку, такі події є надзвичайно важливими, оскільки вони допомагають вирішувати спільні виклики, мотивують та надихають на нові ідеї.
Дякую організаторам та учасникам Форуму! Разом ми сила!»