16 ГРУ 2024
13 грудня на Львівщині пройшов обласний дидактико-педагогічний форум «Педагогічні та психологічні виміри сучасної освіти».
Організаторами заходу виступили департамент освіти і науки ЛОВА, а також КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».⠀ ⠀⠀
Відповідно до програми форуму відбулась дискусійна панель «Трансформація освіти: наміри і реальність». Її модератором виступив Ігор Корнієнко, кандидат психологічних наук, завідувач кафедри практичної психології ЛОІППО.⠀ ⠀⠀
Заступник директора департаменту освіти і науки Олена Урдей зазначила, що одним із головних завдань, які сьогодні стоять перед освітою області, є профілізація ліцеїв:
«На жаль, досі не всі громади мають чітке розуміння і бачення кінцевої мети цього процесу – формування такої мережі академічних ліцеїв, яка дасть змогу забезпечити високу якість освіти, коли учні зможуть розвивати свої сильні сторони, обираючи профілі навчання».⠀ ⠀⠀
Вона також окреслила ще одну ключову проблему: щораз менше число дітей у класах. Так, за її словами, до 2027 року прогнозована мережа ліцеїв у Львівській області, очевидно, зазнає змін через зменшення кількості дітей. ⠀ ⠀⠀
«Якщо говорити про реформу психологічної служби в системі освіти Львівської області, яка розпочалась 2022 року, то справді ми маємо дуже добрі результати, зокрема, завдяки тісній співпраці з Львівським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, нашою кафедрою психології Львівського національного університету імені Івана Франка та завдяки нашим фахівцям-психологам. І сьогодні ми бачимо, наскільки важливо вже мати розбудовану психологічну службу, особливо коли йдеться про відновлення та підтримку психічного здоров'я та психоемоційного стану учасників освітнього процесу в умовах війни», – додала Олена Урдей.⠀ ⠀⠀
Своєю чергою Павло Хобзей, директор ЛОІППО, назвав три пріоритети, які стосуються шкільної освіти: безпечне навчання; реформа заробітної плати; реалізація реформи «Нова Українська Школа». При цьому було зазначено, що коли на рівні початкової школи НУШ втілена більш-менш успішно (тоді було лідерство міністерства, було створено навчальне середовище і навчено вчителів, хоча епідемія ковіду стала перешкодою), то на рівні 5-6 класів (де НУШ сьогодні забуксувала) – не було ні субвенції, ні підручників, до того ж вчителі не були готові. (Додамо, що реформа НУШ перейшла з початкової школи в базову (5 клас) з 2023 року). Однак нині субвенції повернуто, і втілення НУШ в базовій школі – це головний виклик. ⠀ ⠀⠀
«Коли питаєш у добрих вчителів, які працюють за концепцією НУШ, чим вони відрізняються від тих, хто працює по-старому, то відповідь така: «Втричі більше треба готуватись до уроків, а зарплата та сама»», – зауважив Павло Хобзей. ⠀ ⠀⠀
Інга Петровська, доктор психологічних наук, професор кафедри психології Львівського національного університету імені Івана Франка, ознайомила учасників із результатами соціологічного дослідження про психологічне благополуччя українських освітян. ⠀ ⠀⠀
Вихідні тези дослідження: професія вчителя має високу стресогенність, рівень психологічного благополуччя освітян нижчий проти інших професійних груп, фактор війни. До дослідження вдалось залучити 1909 вчителів шкіл з усієї України. ⠀ ⠀⠀
У результаті були виявлені такі чинники психологічного добробуту освітян:
⠀ ⠀⠀
Висновки дослідження:
⠀ ⠀⠀
Також в рамках форуму відбулись психологічні лабораторії «Використання методів гештальт-терапії в практичній психології», «Нормативно-експозиційна терапія як метод подолання психологічних травм», «Арт-терапевтичні практики в корекції негативних емоційних станів підлітків».⠀ ⠀⠀
Під час форуму відбулося відзначення переможців конкурсу «Практичний психолог року – 2024», що вперше пройшов у листопаді-грудні цього року. У конкурсі взяли участь 24 практичні психологи дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних закладів освіти, ліцеїв, а також закладів фахової передвищої освіти Львівської області.⠀ ⠀⠀
Його метою було підвищення престижу професії, реалізація професійного стандарту практичних психологів, удосконалення фахової майстерності, популяризація психологічних здобутків та ініціатив.⠀ ⠀⠀
Дипломами й цінними подарунками відзначено переможців обласного конкурсу «Практичний психолог-2024»:
- за І місце
- за ІІ місце
- за ІІІ місце
⠀ ⠀⠀
Також дипломами і подарунками відзначили лауреатів конкурсу:
⠀ ⠀⠀
Дипломом департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації за вагомий внесок у розвиток психологічної служби закладів освіти Львівщини було відзначено Олену Стадник, завідувачку кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».⠀ ⠀⠀
Вітаємо!