Новини департаменту

На Львівщині відзначили переможців конкурсу «Практичний психолог року – 2024»

16 ГРУ 2024

Image

 

13 грудня на Львівщині пройшов обласний дидактико-педагогічний форум «Педагогічні та психологічні виміри сучасної освіти».

Організаторами заходу виступили департамент освіти і науки ЛОВА, а також КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».⠀ ⠀⠀

Відповідно до програми форуму відбулась дискусійна панель «Трансформація освіти: наміри і реальність». Її модератором виступив Ігор Корнієнко, кандидат психологічних наук, завідувач кафедри практичної психології ЛОІППО.⠀ ⠀⠀

Заступник директора департаменту освіти і науки Олена Урдей зазначила, що одним із головних завдань, які сьогодні стоять перед освітою області, є профілізація ліцеїв:

«На жаль, досі не всі громади мають чітке розуміння і бачення кінцевої мети цього процесу  формування такої мережі академічних ліцеїв, яка дасть змогу забезпечити високу якість освіти, коли учні зможуть розвивати свої сильні сторони, обираючи профілі навчання».⠀ ⠀⠀

Вона також окреслила ще одну ключову проблему: щораз менше число дітей у класах. Так, за її словами, до 2027 року прогнозована мережа ліцеїв у Львівській області, очевидно, зазнає змін через зменшення кількості дітей.    ⠀ ⠀⠀

«Якщо говорити про реформу психологічної служби в системі освіти Львівської області, яка розпочалась 2022 року, то справді ми маємо дуже добрі результати, зокрема, завдяки тісній співпраці з Львівським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти, нашою кафедрою психології Львівського національного університету  імені Івана Франка та завдяки нашим фахівцям-психологам. І сьогодні ми бачимо, наскільки важливо вже мати розбудовану психологічну службу, особливо коли йдеться про відновлення та підтримку психічного здоров'я та психоемоційного стану учасників освітнього процесу в умовах війни», – додала Олена Урдей.⠀ ⠀⠀

Своєю чергою Павло Хобзей, директор ЛОІППО, назвав три пріоритети,  які стосуються шкільної освіти: безпечне навчання;  реформа заробітної плати; реалізація реформи «Нова Українська Школа». При цьому було зазначено, що коли на рівні початкової школи НУШ втілена більш-менш успішно (тоді було лідерство міністерства, було створено навчальне середовище і навчено вчителів, хоча епідемія ковіду стала перешкодою), то на рівні 5-6 класів (де НУШ сьогодні забуксувала) – не було ні субвенції, ні підручників, до того ж вчителі не були готові. (Додамо, що реформа НУШ перейшла з початкової школи в базову (5 клас) з 2023 року). Однак нині субвенції повернуто, і втілення НУШ в базовій школі – це головний виклик.    ⠀ ⠀⠀

«Коли питаєш у добрих вчителів, які працюють за концепцією НУШ, чим вони відрізняються від тих, хто працює по-старому, то відповідь така: «Втричі більше треба готуватись до уроків, а зарплата та сама»», – зауважив Павло Хобзей.    ⠀ ⠀⠀

Інга Петровська, доктор психологічних наук, професор кафедри психології Львівського національного університету імені Івана Франка, ознайомила учасників із результатами соціологічного дослідження про психологічне благополуччя українських освітян. ⠀ ⠀⠀

Вихідні тези дослідження: професія вчителя має високу стресогенність, рівень психологічного благополуччя освітян нижчий проти інших професійних груп, фактор війни. До дослідження вдалось залучити 1909 вчителів шкіл з усієї України.   ⠀ ⠀⠀

У результаті були виявлені такі чинники психологічного добробуту освітян:

  • Сприятливі: цікавість до життя; активне подолання проблем; планування; відчуття можливості зробити важливий внесок у суспільне життя, позитивний рефреймінг; емоційна підтримка розуміння від інших.
  • Несприятливі: уникання; самозвинувачення; інтолерантність до невизначеності; вживання психоактивних речовин; заперечення.    

⠀ ⠀⠀

Висновки дослідження:

  • підвищувати  престижність/цінність/соціальну значущість професії вчителя;
  • забезпечити гідну конкурентоспроможну зарплату;
  • сприяти професійній автономії та академічній свободі вчителя;
  • забезпечити контроль  робочого навантаження та баланс між роботою та особистим життям;
  • при розробці освітньої політики та реформуванні освітніх процесів врахувати і цінувати практичний досвід вчителів.

⠀ ⠀⠀

Також в рамках форуму відбулись психологічні лабораторії «Використання методів гештальт-терапії в практичній психології», «Нормативно-експозиційна терапія як метод подолання психологічних травм», «Арт-терапевтичні практики в корекції негативних емоційних станів підлітків».⠀ ⠀⠀

Під час форуму відбулося відзначення переможців конкурсу «Практичний психолог року – 2024», що вперше пройшов у листопаді-грудні цього року. У конкурсі взяли участь 24 практичні психологи дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних закладів освіти, ліцеїв, а також закладів фахової передвищої освіти Львівської області.⠀ ⠀⠀

Його метою було підвищення престижу професії, реалізація професійного стандарту практичних психологів, удосконалення фахової майстерності, популяризація психологічних здобутків та ініціатив.⠀ ⠀⠀

Дипломами й цінними подарунками відзначено переможців обласного конкурсу «Практичний психолог-2024»:

- за І місце 

  • Олену Кривенко-Камінську, практичного психолога КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»;

- за ІІ місце 

  • Наталію Ничту, практичного психолога КЗ ЛОР «Багатопрофільний навчально-реабілітаційний центр Святого Миколая»;

- за ІІІ місце 

  • Наталію Бурбан, практичного психолога Вузлівського опорного навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей»;
  • Мар’яну Жилу, практичного психолога КЗ ЛОР «Навчально-реабілітаційний центр  «Оберіг»;
  • Світлану Чорну, практичного психолога Гімназії №10 Червоноградської міської ради Львівської області.

⠀ ⠀⠀

Також дипломами і подарунками відзначили лауреатів конкурсу:

  •  Галину Гавловську, практичного психолога Наконечнянської гімназії імені Героя України Романа Сеника Яворівської міської ради Львівської області;
  •  Христину Гук, практичного психолога Миколаївського закладу загальної середньої освіти І ступеня Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області;
  •  Світлану Худик, практичного психолога Новояворівського закладу дошкільної освіти №9 Новояворівської міської ради Львівської області.

⠀ ⠀⠀

Дипломом департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації за вагомий внесок у розвиток психологічної служби закладів освіти Львівщини було відзначено Олену Стадник, завідувачку кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби» КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти».⠀ ⠀⠀

Вітаємо!

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image