16 ЛЮТ 2025
«Цифрові інструменти в освіті. Тенденції, запити, виклики». Під такою назвою проходить чотириденна Всеукраїнська очно-дистанційна зимова школа у Трускавці, яка розпочалася 13 лютого.⠀
Організаторами заходу виступили ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» та Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка», а також громадські організації та партнери.⠀
До участі у Зимовій школі зареєструвалось понад 1700 учасників з усіх куточків України: більш як 200 освітян прибули до Трускавця, інші – долучились до навчання дистанційно.⠀
Слухачами Школи стали педагогічні, наукові та науково-педагогічні працівники, керівники та заступники керівників закладів дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної, фахової передвищої та вищої освіти, спеціалісти відділів, управлінь і департаментів освіти, працівники закладів післядипломної педагогічної освіти, міських та районних відділів освіти, керівники відділів освіти ОТГ, аспіранти, студенти закладів освіти та інші зацікавлені особи.
⠀
За словами Мар'яни Дмитрів, заступника директора департаменту освіти і науки ЛОВА, ця Зимова школа покликана стати платформою для глибокого аналізу сучасних цифрових інструментів, обговорення їх впливу на освітній процес та визначення ключових тенденцій у сфері цифрової освіти:
«Учасники матимуть змогу не лише ознайомитися з найновішими технологічними розробками, питаннями кібербезпеки, але й отримати практичні навички їх використання у навчальній діяльності».⠀
Вона також наголосила:
«Сучасний світ стрімко змінюється, і цифрові технології стають невід'ємною частиною навчального процесу. Використання ефективних цифрових інструментів відкриває перед нами нові можливості для навчання, розвитку креативності та підвищення мотивації учнів. Саме тому такі освітні ініціативи, як наша зимова школа, є надзвичайно важливими для професійного зростання кожного педагога».⠀
Звертаючись до учасників школи, Мар'яна Дмитрів від імені департаменту побажала всім плідної роботи, цікавих дискусій, корисних знань та натхнення для впровадження нових цифрових рішень у своїй педагогічній діяльності.
⠀
Учасники Зимової школи мають нагоду підвищити власну компетентність щодо використання штучного інтелекту в освітній діяльності та формування безпечного освітнього середовища з використанням базових знань з кібербезпеки та кіберзахисту. Також у програмі навчання – впровадження сучасних освітніх проєктів у закладах освіти, інноваційних моделей та технологій дистанційного навчання.
⠀
Розповідає Маргарита Носкова, директор Центру інноваційних освітніх технологій НУ «Львівська політехніка»:
«На мою думку, етап впровадження цифрових технологій в освітню систему вже минув. І сьогодні ставити питання: «Використовувати чи ні цифрові інструменти?» – вже не доречно. Ми живемо у світі цифрових технологій, і у нас вже нема такого вибору. Але ми повинні користуватись цифровими інструментами обачно та усвідомлено, зважаючи на те, що цифрові технології, з одного погляду, дають нам більше можливостей і спрощують нам життя, але, з іншого, позбавляють нас приватності та наражають на загрозу розголошення персональних даних чи виробничих таємниць. А тому ми повинні бути обізнані й навчені, щоб сповна користуватись цифровими технологіями і при цьому не почуватися начебто ми живемо за склом».⠀
Та додає:
«Зараз ми вже повинні не впроваджувати, а активно використовувати цифрові інструменти. Ми вже живемо в цифровому та оцифрованому світі. Ми постійно наражаємось на безліч небезпек: від вірусних атак на програмне забезпечення до загрози доступу до державних таємниць. Зараз, як ніколи, для кожного важливими стають знання та навички медіаграмотності та кіберзахисту.
Якщо кілька років тому ми обирали напрям та темп власного цифрового розвитку, то з появою штучного інтелекту та його блискавично стрімким розвитком, проникненням у практично всі сфери життя і бізнесу наша мета змінилась. Важливо не втратити контроль над процесами розвитку цивілізації, не стати керованими тим, кого ми самі створили. Адже ШІ поширився і розвивається значно швидше ніж у свій час технології великих обчислень чи хмарні технології. Чи встигнемо ми за ШІ?
Отже, штучний інтелект відкриває для нас недоступні раніше можливості, але й одночасно формує нові загрози. При цьому ми вже не зможемо жити без нього. Шансу відкотити чи уповільнити процес нема».
⠀
«Треба навчитися самим і навчити інших використовувати ШІ та інші цифрові інструменти та ресурси, які вже існують або ще тільки створюються, на благо людям. І тут ключова роль у педагогів. Важливо спиратись на досвід попередніх поколінь та інтуїтивне розуміння сучасної «цифрової» молоді. Важливо, у першу чергу, залишатись людьми та пам’ятати, що всі інновації – лише інструменти для вдосконалення нашого життя та побуту, нашого розвитку. В синергії та гармонії, впевнена, ми досягнемо бажаного», – підкреслила Маргарита Носкова.
⠀
Додамо, що захід проходить в інтерактивній формі із використанням сучасних тренінгових підходів, майстер-класів, вебінарів, нетворкінгу, менторінгів, коучингів, сторітелінгу, флешмобів, квестів-підкорення Карпат.⠀
Учасники Зимової школи мають змогу отримати сертифікат про підвищення кваліфікації на 30 годин / 1 ЄКТС.⠀
Також у рамках Зимової школи відбудеться виставка сучасного інноваційного обладнання для НУШ та майстер-класи від провідних світових та українських компаній – виробників засобів навчання та навчального обладнання.