17 БЕР 2025
⠀
На це питання відповідає Анастасія Ковалик шкільний інспектор Новояворівського ліцею: «Із власного досвіду хочу наголосити, що дуже важливо у роботі шкільного інспектора вибудувати довірливі та щирі стосунки з учнями. Учні не повинні сприймати поліцейського як представника карального органу, а як друга, якому можна довіритись. Добрий інспектор – це той інспектор, до якого учні самі приходять та розказують про свої проблеми, про те, що відбувається у навчальному закладі чи поза ним».
⠀
Головні аспектами діяльності інспектора Служби освітньої безпеки такі:
• Профілактичні заходи та тренінги з учнями;
• Оперативне реагування на інциденти;
• Робота із проблемними учнями;
• Співпраця з педагогічним складом;
⠀
«Під час проведення заходів, лекцій, занять дуже важливо вести діалог, запитувати думку учнів, цікавитись, як вони бачать ту чи іншу ситуацію. Водночас слід застосовувати інтерактивні форми навчально-виховної роботи - руханки, квести, тренінги», - додає Анастасія Ковалик, лейтенант поліції, інспектор сектору СОБ Яворівського РВП ГУНП у Львівській області.
⠀
За її словами, важливо також налагодити співпрацю із учителями. «Вчителям варто звертати увагу на зміни в поведінці учнів, які можуть вказувати на проблеми, на ознаки булінгу або конфліктів між учнями. Окрема увага на потенційно небезпечні предмети, які учні приносять до школи. Також слід відстежувати безпека цифрового середовища та соціальних мереж», – зазначає інспектор.
⠀
Окрім того, одним із завдань інспектора сектору освітньої безпеки є співпраця з батьками. «При нагоді батькам раджу звернути увагу на емоційний стан дитини після школи. Це також наявність незвичних речей. Знову ж таки - спілкування дитини в інтернеті та соціальних мережах,
раптова зміна кола спілкування. Має бути постійний діалог з дитиною про її шкільне життя», – наголосила Анастасія Ковалик.
⠀
Що ж не забуваймо, співпраця між поліцейським інспектором та учнями, вчителями та батьками є запорукою безпеки дітей, здорового освітнього середовища та виховання здорової, інтелектуально та фізично розвиненої, освіченої нації.
⠀
Що кажуть діти:
⠀
Данило, учень 9 класу: «Анастасія Андріївна – це дуже працелюбна та щира людина, вона допомагає кожному та дає поради. Наш інспектор має хороший підхід до учнів».
⠀
Ілона, учениця 9 класу: «У нас дуже хороша та справедлива поліцейська. До своєї роботи вона ставиться дуже серйозно. Вона пильно слідкує за дисципліною у школі, у нашому ліцеї стало безпечніше».
⠀
Валентин, учень 10 класу: «Ковалик Анастасія Андріївна працює у нашому ліцеї. Вона класна поліцейська, яка готова допомогти та вислухати. Вона проводить цікаві лекції, аби допомогти нам, щоб ми не наражалися на небезпеку».
⠀
Наталія, учень 9 класу: «На мою думку, Анастасія Андріївна дуже хороша, вона відмінно виконує свої обовʼязки у нашому ліцеї. З нами вона на одній хвилі. Наш інспектор вміє просто, через різні історії з реального життя донести інформацію».