Новини департаменту

У Львові відбувся семінар «Інструменти АДК та сучасні технології в роботі з дітьми з ООП»

20 БЕР 2025

Image


19 березня на базі комунального закладу Львівської обласної ради «Навчально-реабілітаційний центр «Оберіг» відбувся семінар на тему «Інструменти АДК (альтернативна і додаткова комунікація) та сучасні технології в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Досвід, можливості, перспективи». 

Захід зібрав практичних психологів, соціальних педагогів та експертів у галузі спеціальної освіти Львівщини для обговорення сучасних технологій та методик у роботі з дітьми. По суті, відбулося засідання професійної спільноти фахівців психологічної служби спеціальних закладів освіти. Організаторами семінару виступили  «НРЦ "Оберіг»  та департамент освіти і науки Львівської ОВА.

З вітальним словом виступили Марія Васюник-Кулієва, головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, Наталія Яремкович, методистка кабінету «Навчально-методичний центр психологічної служби».

Зокрема, Марія Васюник-Кулієва наголосила: «Використання сучасних технологій у роботі із дітьми з особливими освітніми потребами створює для таких дітей комфортне освітнє середовище, а також дозволяє врахувати індивідуальні особливості кожної дитини».

Модератором заходу виступила Мар’яна Жила заступник директора НРЦ «Оберіг», яка одночасно є головою спільноти фахівців психологічної служби спеціальних закладів освіти.
Вона зазначила: «Сьогодні на базі НРЦ «Оберіг» відбувся важливий і актуальний семінар на тему «Інструменти АДК та сучасні технології в роботі з дітьми з ООП. Досвід, можливості, перспективи». Метою було обговорити сучасні підходи та технології, які допомагають фахівцям працювати з дітьми з особливими освітніми потребами. Ми розглянули практичні інструменти альтернативної та додаткової комунікації, що сприяють покращенню взаємодії, навчання та соціалізації таких дітей. Чому цей захід важливий для психолога? Він дав змогу ознайомитись з передовими методами підтримки дітей з ООП, розширив професійний інструментарій для ефективної роботи, дозволив обмінятися досвідом з колегами та знайти нові рішення». 

Відтак, учасники мали можливість ознайомитися з інноваційними технологіями в інклюзивній освіті та медицині, про що розповів Денис Петрик, експерт з імплементації передових технологічних рішень в інклюзії. 

Наталя Камінська та Сидор Іванна поділилися історіями успіху використання айтрекера в повсякденному житті дітей.

Представники ГО «Говори» розповіли про досвід комунікації та надихаючі історії, а представник компанії «Voice Toys» Валентин Бордун ознайомив учасників з інноваційною методикою для розвитку мовлення та комунікації.

Відбулась дискусія, під час якої учасники мали змогу поставити запитання спікерам та обговорити виклики та можливості використання технологій у спеціальній освіті.

Довідка:
Альтернативна і додаткова комунікація (alternative and augmentative communication), за визначенням Міжнародної спільноти з альтернативної та додаткової комунікації, – це набір інструментів і стратегій, які використовує людина, щоб виконувати щоденні завдання спілкування. Комунікація має різні форми, такі як мовлення, погляд, текст, вираз обличчя, дотик, рухи тіла та жести, жестова мова, символи, малюнки, використання пристроїв для генерації мовлення тощо. Американська дослідниця Phelps зазначає, що АДК включає в себе низку інструментів, технологій і технік втручання, які мають на меті стимулювати та поліпшувати комунікаційну компетентність осіб з утрудненими комунікативними потребами.
Особам із порушеннями мовлення та комунікації необхідна систематична підтримка за допомогою засобів альтернативної і додаткової комунікації. В Україні практика застосування АДК лише розвивається, існує нагальна потреба висвітлення інформації та узагальнення досвіду. (“ДивоГра” https://www.dyvogra.com/pro-nas/)

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image