09 КВІ 2025
⠀
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2024 року №1718 «Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою “Забезпечення якості дошкільної освіти в науково-педагогічному проєкті “Інтелект України”» у 19 закладах дошкільної освіти Львівщини розпочато впровадження проєкту.
⠀
Зокрема, з 3 березня 2025 року до ініціативи долучилися три старші групи ЗДО №11 «Світлячок» м. Дрогобича. Педагогічний колектив та директор закладу пройшли відповідне науково-методичне навчання під керівництвом засновників проєкту.
⠀
Реалізація проєкту у ЗДО №11 здійснюється відповідно до вимог Державного стандарту базового компонента дошкільної освіти. Для організації освітнього процесу використовується авторський навчально-методичний комплект: зошити з друкованою основою, посібники для вихователів, відеоматеріали з дидактичним наповненням та музичні руханки. Завдяки спільним зусиллям педагогів і батьків, групи забезпечено сучасними технічними засобами – плазмовими телевізорами та демонстраційними дошками. Вихователі також підготували живі дидактичні засоби – тваринок, серед яких папуга, черепаха, жук-буквоїд і сорока.
⠀
Діти, які навчаються за програмою проєкту, демонструють високий рівень мотивації до навчання, вміння працювати з інформацією та навички логічного мислення.
⠀
3 квітня 2025 року у закладі відбулася презентація проєкту для батьків і педагогів. У межах заходу проведено відкритий показ занять з навчання грамоти та математики, спрямованих на розвиток пізнавальних здібностей дітей. Заняття провела вихователька вищої категорії Лариса Коваленко.
⠀
Під час відкритого уроку педагог продемонструвала високий рівень адаптації дітей до роботи з навчальними матеріалами. У швидкому темпі діти успішно виконували завдання, переглядали відео, відповідали на проблемні й провокативні запитання, що вимагали активізації логічного мислення, уважності та вміння робити висновки. Заняття також засвідчило ефективну взаємодію вихователя й асистента вихователя, а також партнерське співробітництво дорослих і дітей.
⠀
Протягом усього заняття діти були активними, із задоволенням виконували завдання та продемонстрували високий рівень знань і готовності до навчання у школі.
⠀
У межах зустрічі відбувся відкритий діалог між батьками, директором ЗДО №11 Лесею Цінцірук, вихователями Ларисою Коваленко та Аллою Бондаренко. Батьки цікавилися, чи варто надалі продовжувати навчання дитини в школі за тією ж програмою, чи не ускладнить це адаптацію в умовах Нової української школи, а також чи не вплине така інтенсивність занять на здоров’я дітей.
⠀
У результаті дискусії учасники заходу дійшли спільного висновку, що впровадження проєкту «Інтелект України» сприяє:
- системному підходу до інтелектуального розвитку дітей;
- інтеграції комунікативно-мовленнєвого розвитку через дидактичні ігри та творчі завдання;
- формуванню соціальних навичок через організацію спільної діяльності;
- створенню багатовимірного практичного досвіду відповідно до вікових і природних потреб дитини;
- забезпеченню емоційної стабільності, підвищенню рівня соціалізації та формуванню базових навичок взаємодії;
- активному залученню батьків через взаємодію, обмін інформацією та участь в освітньому процесі;
- логічній і послідовній побудові освітнього процесу з урахуванням принципів наступності та перспективності у підготовці до школи.
⠀
«Дуже важливо, щоб ми всі — педагоги, батьки, діти — розуміли, що навчання в школі — це праця, яка впливає на вікові зміни організму дитини. Якщо ми створимо сприятливе середовище, то матимемо позитивні зміни. Пам’ятаймо, що важливе не лише фізичне здоров’я, а й психологічне та соціальне благополуччя дитини», — зазначила Людмила Разумна, вихователь-методист ЗДО №11 м. Дрогобича.
⠀
Довідково:
Інноваційний науково-педагогічний проєкт «Інтелект України» реалізується відповідно до наказу МОН України від 09.02.2024 року №1718. Метою проєкту є впровадження в освітній простір України ефективної системи виявлення, розвитку та підтримки інтелектуально здібних дітей.
⠀
У межах проєкту діти навчаються за спеціально розробленим навчальним планом і програмою, що забезпечує:
- розвиток математичних здібностей і підготовку до засвоєння шкільного курсу математики;
- формування навичок раціонального читання для успішного опанування гуманітарних дисциплін;
- розвиток пізнавальних процесів і формування компетентності «умій вчитися».
⠀
Освітній процес базується на сучасних педагогічних технологіях, поєднує інтерактивні форми навчання, роботу в команді та використання новітнього обладнання, сприяючи гармонійному розвитку дитини та її підготовці до подальшого навчання.