23 КВІ 2025
Завершилось анкетування учнів, їхніх батьків та педагогічних працівників системи загальної середньої освіти Львівської області.
Анкетування відбувалось в електронному форматі, відповіді респондентів оброблялись автоматично з допомогою спеціальної програми, створеної коштом обласного бюджету в рамках реалізації «Програми розвитку освіти Львівської області на 2021 - 2025 роки».⠀
Усього опитуванням охопили 523 заклади, які забезпечують повну середню освіту. Анкети виконали 14 315 учнів четвертих класів, 15 536 учнів восьмих та 12 531 учень десятих класів, 24 649 батьків цих учнів та 16 247 педагогічних працівників.
⠀
У результаті кожна школа, що проводила анкетування, матиме чималий масив прикладних соціологічних даних, а її освітня спільнота – відносно цілісну уяву про взаємовідносини між учнями, батьками цих учнів та педагогами, а також про ставлення респондентів до організації шкільного повсякдення.⠀
Проведене анкетування – базова складова щорічного самооцінювання педколективами Львівщини якості освітнього середовища школи (ОС). Самооцінювання означає, що результати анкетування освітньої спільноти закладу освіти, яке, звісно ж, було анонімним, будуть доступні лише його дирекції. Органи управління освіти відповідного рівня матимуть доступ тільки до зведених даних анкетування в межах своєї громади, району, області.
⠀
На черзі спостереження за поведінкою учнів та інтерв’ювання лідерів освітніх спільнот, аналіз документації школи. Виконавцями цих складових дослідження якості освітнього середовища мають бути спеціально створені у школах групи інтерв’юерів і спостерігачів. До складу цих груп за технологією дослідження можуть входити не тільки педагогічні працівники, а й представники батьківського активу школи, працівники місцевих органів управління освітою та центрів професійного розвитку педагогічних працівників. Результатом дослідження стане звіт, у якому освітнє середовище школи буде оцінено на спроможність забезпечувати ефективний освітній процес та особистісний розвиток школярів. До кінця травня ЗЗСО оприлюднять ці звіти на своїх сайтах.
⠀
Критерії оцінювання освітнього середовища визначає Стратегія розвитку освіти Львівщини до 2027 року.
Продуктивне для особистісного розвитку дитини освітнє середовище має бути безпечним, сповненим довіри, демократичним, патріотично орієнтованим, культуротворчим і відкритим. Зокрема,
⠀
Зазначимо, що самооцінювання якості освітнього середовища школи, тобто впливів і умов формування особистості, які забезпечує педколектив закладу, проводиться на Львівщині вже вчетверте. У 2021 та 2022 роках це ще були апробаційні дослідження. Завдяки участі педколективів шкіл, які добровільно погодились узяти участь в апробації, вдалось суттєво вдосконалити самі анкети та програму для їх обробітку.
У 2023 та 2024 роках учасниками досліджень стали ЗЗСО, які з 2027-2028 навчального року будуть ліцеями. Ці заклади освіти є також учасниками цьогорічного дослідження, тож зможуть оцінити динаміку розвитку власного освітнього середовища. За результатами досліджень двох попередніх років загалом по області ця динаміка позитивна.