Новини департаменту

У Львові відбулася Освітня Академія для заступників директорів ЗПТО

30 ТРА 2025

Image

Захід пройшов на базі Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу. Участь у ньому взяли понад 50 представників професійно-технічної освіти Львівщини.

З вітальним словом виступила Олена Урдей, заступник директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА, яка підкреслила важливість підтримки та розвитку професійної освіти в умовах сучасних викликів.

Також вона приділила значну увагу питанню захисту учнів від вербування з боку російських спецслужб. Адже саме неповнолітні стають мішенню в інтернеті, коли їм пропонують швидкі, але злочинні «підробітки».

«Важливо донести до молоді, що за такі злочини передбачена сувора кримінальна відповідальність, навіть якщо вони ще неповнолітні», — наголосила Олена Урдей.

Модератором заходу виступила Наталія Рибак, заступник директора НМЦ ПТО у Львівській області. «Говорили про реалії, проблеми і знахідки в роботі. Було багато конструктиву й щирих розмов», — зазначила вона.

Учасники Академії розглянули тему «Зупини булінг і дискримінацію: психологічна підтримка та адаптація ВПО в освітньому середовищі». Доповідач — Марія Роман, соціальний педагог Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу.

Нагадаємо:

Булінг — це систематичне цькування з боку однолітків або інших учасників освітнього процесу.

Дискримінація — будь-яке обмеження прав або упереджене ставлення на основі раси, мови, походження тощо.

Адаптація ВПО — процес пристосування до нових соціально-психологічних та освітніх умов.

Як правильно реагувати на випадки цькування:

• Перший крок: необхідно повідомити директору школи про випадок булінгу або підозру щодо нього. Це можуть зробити всі учасники освітнього процесу: учні, батьки та педагоги.

• Другий крок: директор протягом першої доби від отримання повідомлення має обов’язково повідомити про випадок поліції, батькам учнів-учасників булінгу, службі у справах дітей, а додатково — центру соціальних служб для сім’ї та молоді.

• Третій крок: директор має скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу впродовж трьох робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення.

Особливу зацікавленість учасників викликав практичний кейс Мирона Пацая, який висвітлив питання цифрових компетенцій, безпеки даних та викликів онлайн-простору. Виступ спонукав до жвавого обміну думками.

Йшлося, зокрема, про поняття інформаційного простору закладу освіти — це комплексна система джерел і засобів обміну інформацією в освітньому середовищі. Вона охоплює як цифрові (вебсайти, платформи), так і традиційні (бібліотеки, стенди) ресурси, а також неформальні комунікації.

Такий простір забезпечує доступ до знань, сприяє взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу та підтримує його ефективність.

Також було розглянуто вимоги до змісту офіційного вебсайту закладу.

Наведемо загальні принципи та додаткові рекомендації:

• Доступність: інформація має бути легкодоступною з головної сторінки сайту. Доступ для осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах з урахуванням можливостей закладу.

• Конфіденційність: заборонено публікувати конфіденційну інформацію про фізичних осіб (адреси, приватні номери телефонів, email, дані про сімейний стан, стан здоров’я тощо) без згоди суб’єктів даних.

• Відсутність реклами: не допускається розміщення інформації рекламно-комерційного характеру, яка не належить до сфери діяльності закладу.

• Актуальність: інформація на сайті повинна регулярно оновлюватися та бути достовірною.

Насамкінець Наталя Рибак обговорила із заступниками директорів закладів професійної освіти області першочергові організаційно-розпорядчі питання, пов’язані із завершенням навчального року.

Освітня Академія стала майданчиком для обміну досвідом, обговорення актуальних питань та пошуку практичних рішень у сфері професійної освіти. Дякуємо учасникам за активну участь і конструктивний діалог.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image