30 ТРА 2025
⠀
Захід пройшов на базі Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу. Участь у ньому взяли понад 50 представників професійно-технічної освіти Львівщини.
⠀
З вітальним словом виступила Олена Урдей, заступник директора департаменту освіти і науки Львівської ОДА, яка підкреслила важливість підтримки та розвитку професійної освіти в умовах сучасних викликів.
⠀
Також вона приділила значну увагу питанню захисту учнів від вербування з боку російських спецслужб. Адже саме неповнолітні стають мішенню в інтернеті, коли їм пропонують швидкі, але злочинні «підробітки».
«Важливо донести до молоді, що за такі злочини передбачена сувора кримінальна відповідальність, навіть якщо вони ще неповнолітні», — наголосила Олена Урдей.
⠀
Модератором заходу виступила Наталія Рибак, заступник директора НМЦ ПТО у Львівській області. «Говорили про реалії, проблеми і знахідки в роботі. Було багато конструктиву й щирих розмов», — зазначила вона.
⠀
Учасники Академії розглянули тему «Зупини булінг і дискримінацію: психологічна підтримка та адаптація ВПО в освітньому середовищі». Доповідач — Марія Роман, соціальний педагог Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу.
⠀
Нагадаємо:
Булінг — це систематичне цькування з боку однолітків або інших учасників освітнього процесу.
Дискримінація — будь-яке обмеження прав або упереджене ставлення на основі раси, мови, походження тощо.
Адаптація ВПО — процес пристосування до нових соціально-психологічних та освітніх умов.
⠀
Як правильно реагувати на випадки цькування:
• Перший крок: необхідно повідомити директору школи про випадок булінгу або підозру щодо нього. Це можуть зробити всі учасники освітнього процесу: учні, батьки та педагоги.
• Другий крок: директор протягом першої доби від отримання повідомлення має обов’язково повідомити про випадок поліції, батькам учнів-учасників булінгу, службі у справах дітей, а додатково — центру соціальних служб для сім’ї та молоді.
• Третій крок: директор має скликати засідання комісії з розгляду випадку булінгу впродовж трьох робочих днів із дня отримання заяви або повідомлення.
⠀
Особливу зацікавленість учасників викликав практичний кейс Мирона Пацая, який висвітлив питання цифрових компетенцій, безпеки даних та викликів онлайн-простору. Виступ спонукав до жвавого обміну думками.
Йшлося, зокрема, про поняття інформаційного простору закладу освіти — це комплексна система джерел і засобів обміну інформацією в освітньому середовищі. Вона охоплює як цифрові (вебсайти, платформи), так і традиційні (бібліотеки, стенди) ресурси, а також неформальні комунікації.
Такий простір забезпечує доступ до знань, сприяє взаємодії між усіма учасниками освітнього процесу та підтримує його ефективність.
⠀
Також було розглянуто вимоги до змісту офіційного вебсайту закладу.
Наведемо загальні принципи та додаткові рекомендації:
• Доступність: інформація має бути легкодоступною з головної сторінки сайту. Доступ для осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах з урахуванням можливостей закладу.
• Конфіденційність: заборонено публікувати конфіденційну інформацію про фізичних осіб (адреси, приватні номери телефонів, email, дані про сімейний стан, стан здоров’я тощо) без згоди суб’єктів даних.
• Відсутність реклами: не допускається розміщення інформації рекламно-комерційного характеру, яка не належить до сфери діяльності закладу.
• Актуальність: інформація на сайті повинна регулярно оновлюватися та бути достовірною.
⠀
Насамкінець Наталя Рибак обговорила із заступниками директорів закладів професійної освіти області першочергові організаційно-розпорядчі питання, пов’язані із завершенням навчального року.
⠀
Освітня Академія стала майданчиком для обміну досвідом, обговорення актуальних питань та пошуку практичних рішень у сфері професійної освіти. Дякуємо учасникам за активну участь і конструктивний діалог.