27 ЧЕР 2025
26 червня відбулась підсумкова Освітня Академія в межах амбітного та успішного проєкту «Освітній Еверест», що реалізовувався на Львівщині протягом 2021–2025 років.
Ініціатором і виконавцем проєкту виступив департамент освіти і науки Львівської обласної військової адміністрації за підтримки Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Реалізація відбувалася в межах Програми розвитку освіти Львівської області на 2021–2025 роки.
⠀
Ідея «Освітнього Евересту» – створення інноваційного простору професійного зростання педагогічних працівників, сприяння якісному освітньому процесу та сталому розвитку навчальних закладів. Проєкт зародився у відповідь на виклики адміністративно-територіальної реформи, що призвела до часткового руйнування системи безперервного професійного навчання педагогів: у 73 громадах області діє лише 16 Центрів професійного розвитку.
⠀
Основна мета ініціативи – підвищити кваліфікацію вчителів шляхом:
⠀⠀
Підсумки проєкту
⠀
Протягом 2021–2025 років у межах «Освітнього Евересту»:
⠀
Успіх ініціативи став можливим завдяки професіоналізму та натхненній роботі її авторів і тренерів: керівниці проєкту Ірини Сислюк, співавторки та тренерки Оксани Клепуц, тренерів Жанни Акушиної-Король, Мар’яни Дмитрів, Мирослави Товкало. Особливі слова вдячності прозвучали саме на їхню адресу.
Голова комісії з питань освіти, науки та інновацій Львівської обласної ради Парасковія Дворянин зазначила:
«Успішне сходження на гору залежить не лише від рівня кисню, але й від сили триматися, бо там дме несамовитий вітер. Наші освітяни, учасники програми «Освітній Еверест» (а це 299 учасників з громад Львівщини) разом з тренерськими командами мали свій досвід сходження. Всупереч загрозам, що їх щодня несе війна, всупереч бажанню ворога забрати у нас сили, ідеї, бажання пізнавати щось нове – вони креативили, обмінювалися досвідом і вчилися один в одного».
⠀
Під час презентаційної панелі директор департаменту освіти і науки Львівської ОВА Олег Паска наголосив:
«Коли мене почали просити поширити цей проєкт на сусідні області, я зрозумів, що мети досягнуто. Це також свідчить про те, що освіта Львівщини, як велика професійна спільнота, є надзвичайно креативною та натхненною. І саме це – наша перевага у протистоянні московії, де вміють діяти лише за шаблонами.
Щиро дякую учасникам, авторам і тренерам проєкту. Завдяки вам Львівщина – унікальний регіон, який вплітає яскраві барви у загальну картину поступу освіти України.
І замість того, щоб підбивати підсумки, хочу звернутися до всіх: нумо вже зараз подумаємо про те, що ми будемо робити з 1 вересня. Можливо, Освітній Еверест варто не завершувати, а продовжити як майданчик поширення нових педагогічних практик».
⠀
Директор ЛОІППО Павло Хобзей додав:
«Освітній Еверест – це дуже добрий проєкт, рівень дуже високий. Щодо конкуренції, то, на мою думку, ми не так конкуруємо, як доповнюємо одне одного. Інститут здійснює всеобуч, і це непросто, бо стандарт має засвоїти кожен. Але “Еверест” – це про мотивацію, про запал, і це надзвичайно важливо.
Добре, що сформувалася ця спільнота. Бо спільноти – це річ надзвичайно цінна, а створити їх у наш час дуже складно. Адже за шкалою цінностей ми нині, на жаль, ближчі до виживання, ніж до розвитку й самореалізації.
Інституції не можуть навчити краще, ніж вчителі, які щодня працюють з дітьми, бачать їхні потреби й реакції. І саме тому надзвичайно важливо, що ви ділитесь своїми практиками. Бо зазвичай усі шукають конкретні інструменти, а не теоретичні моделі».
⠀
А Ірина Сислюк, начальник відділу дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти, зазначила:
«На тлі державних та комунальних інституцій і великих програм, спрямованих на педагогічне зростання вчителів, унікальність проєкту "Освітній Еверест" полягала в тому, що ми працювали не на окремого вчителя, а на команду вчителів. Ми прагнули підготувати команду вчителів-тренерів, яка могла б поширювати інноваційні практики та методики викладання не тільки у себе в школі, але й серед педагогічних колективів цілої громади та району. При цьому до участі в проєкті ми насамперед залучали команди з тих громад, де немає Центрів професійного розвитку педагогічних працівників».
Вона також висловила вдячність учасникам проєкту:
«Передовсім хочу щиро подякувати учасникам цього проєкту, бо без їхнього "хочу брати участь у цьому проєкті" його б не було. І звісно, велика подяка нашим тренерам, модераторам, спікерам, які не шкодували часу, сил та здоров’я для того, щоб вести вчителів у світ цифровізації, штучного інтелекту, якісного освітнього середовища, формувального оцінювання. І цей перелік далеко не вичерпаний».
⠀
«Ми, як професійна спільнота, маємо усвідомлювати, що наша місія значно глибша: ми формуємо свідомість справжнього патріота. Адже сьогодні вчитель – це такий самий воїн на нулі, просто його зброя інша. Освіта – це стратегічна галузь, і ми маємо завжди про це пам’ятати», – наголосила Оксана Клепуц.
⠀
Наталія Яріш, директорка Ралівського ЗЗСО І–ІІІ ст., додала:
«Це була унікальна можливість здобути нові знання, нові ідеї, нові знайомства, нові виклики, а згодом донести це все у свої колективи та інші заклади нашої громади».
⠀
Підсумкова Освітня Академія, на яку з’їхалися учасники з усієї області, довела – проєкт реалізував свої цілі. В межах події відбулося 11 майстер-класів, які провели педагогічні команди для колег з інших закладів. Це підтверджує – на Львівщині сформоване середовище мотивованих та професійних освітян, які готові передавати знання одне одному.
⠀
Ось кілька назв майстерок, які зголосилися провести команди проєкту:
⠀
Також під час Академії представлено виставку-презентацію «Діяльнісна активність команд-учасниць проєкту «Освітній Еверест»».
Особливою подією став конкурс авторської пісні: на розгляд журі подано 27 творів, перемогу здобула команда Жидачівської ЗЗСО №2, виконавши свою пісню наживо. Найактивніші учасники проєкту отримали нагороди.
⠀
Чотирирічне сходження на «Освітній Еверест» завершено. Попереду – нові вершини, які українські вчителі, без сумніву, долатимуть з натхненням, любов’ю до дітей і вірою в силу освіти.