Новини департаменту

Львівщина однією із перших в Україні реалізовує проєкти цифрової трансформації системи освіти

07 КВІ 2021

Image


За кілька тижнів на Львівщині стартує навчання для педагогів та адміністрацій шкіл, які зголосились до участі у проєкті «Moоdle - це про100!». Проєкт покликаний сформувати в закладах освіти єдине електронне середовище.

Наприкінці березня стартував проєкт, в межах якого обрано 100 закладів освіти, що виявили бажання долучитись до проєкту. Кожна з цих шкіл отримає власну копію дистанційної платформи і зможе розміщувати там всю навчальну інформацію.

«З огляду на ті умови, в яких перебуває наша система освіти, ми почали шукати варіанти покращення якості освіти. Віддалене навчання на самому початку карантину було досить хаотичним: вчителі користувались чим могли, аби хоч якось навчати дітей. Тому ми торік зробили висновки і почали інтенсивно навчати вчителів працювати на дистанційних платформах і наводити лад із такими платформами в самих школах», - розповів директор департаменту освіти і науки Львівської ОДА Олег Паска.


Одразу після завершення навчального року, влітку, провели опитування і виявили проблемні та слабкі місця у цьому процесі. Результати дали фахівцям розуміння куди рухатись і що робити.


«На замовлення департаменту освіти ми провели навчання і підготували понад 1300 педагогів до основ впровадження віддаленого навчання. Це зробили для того, щоб не тільки адаптувати навчальний процес до нових умов, а й для того, щоб помогти вчителям усвідомити як обирати інструментарій для навчання, як обирати матеріал, як організовувати взаємодію з учнями на відстані, яким чином моніторити та отримувати результат від навчального процесу. Ми навчали і адміністраторів платформ, і керівництво закладів організовувати навчальний процес», - розповіла директор Центру інноваційних освітніх технологій Навчально-наукового інституту права, психології та інноваційної освіти «Львівської політехніки» Маргарита Носкова.


За словами керівника Центру, варто будувати нову модель навчання, яка буде гнучкою, зручною і ефективною для учнів. Діти мають отримувати якісні і доступні знання, незалежно від місця перебування. А вчитель має вміти використовувати весь спектр навчальних матеріалів.


«Ми довго думали яку платформу обрати та рекомендувати закладам освіти для організації єдиного освітнього середовища. Про таке середовище ми говоримо вже давно. Але реальну потребу у ньому ми відчули лише з початком пандемії. Ніхто в Україні минулої весни не був готовий до таких викликів. Ми обрали платформу Moоdle. Наприкінці березня стартував проєкт, для якого обрано 100 закладів освіти, які виявили бажання долучитись до проєкту. І вже за два тижні почнеться навчання педагогів, які зможуть освоїти це середовище», - наголосила Маргарита Носкова.


Цього року Львівщина також однією із перших реалізовуватиме європейський проєкт SELFIE (Self-reflection on Effective Learning by Fostering the Use of Innovative Educational Technologies). Це платформа, яка дозволяє здійснювати самоаналіз закладу освіти до цифрових трансформацій. Тобто оцінити наскільки освітній заклад готовий до перетворень.


«Цей інструмент створений Європейським фондом освіти та Європейським центром професійної підготовки. Він представлений понад тридцятьма мовами, а Львівщина разом із Запорізькою областю обрана як пілот. Проєкт стартує  20 квітня, і наприкінці травня у нас будуть результати за цим пілотуванням. Відповідно до листа Міністерства освіти і науки, для пілотного впровадження цього проєкту треба обрати 30 шкіл. Маємо намір цих 30 шкіл обрати з числа тих ста,  які зголосились до проєкту «Moоdle - це про100!». Адже до проєкту зголосились ті заклади, які  усвідомлюють і розуміють важливість цього процесу і хочуть змінюватись», - акцентувала Маргарита Носкова.


Проєкт SELFIE  дозволить школам на старті зрозуміти наскільки вони готові до змін і які зміни їм варто здійснювати. Обидва проєкти дозволять вже наступного року побачити результат та оцінити динаміку змін, що відбуваються у закладах освіти.


«В системі освіти відбуваються глибокі та динамічні зміни. Через рік ми не впізнаємо освіту, адже вона вже сьогодні не така як була торік. Вчителі вже на іншому рівні працюють з учнями, але навіть цей етап – це ще не те, до чого ми прагнемо. Тому на всі ці зміни закладено кошти в програмі розвитку освіти, щоби на виході отримати віддалену освіту, яка була б не гіршою, а, може, навіть кращою, ніж очне навчання. Маємо приклади позитивного використання віддалених платформ, особливо в студентському середовищі. Скажімо, на кафедрі штучного інтелекту Львівської політехніки  студенти продемонстрували кращі знання, коли вони працювали у віддаленому режимі. Ми перебуваємо в тому періоді, коли відбувається серйозна трансформація системи освіти. По багатьох показниках Львівщина є однією із лідерів в процесі реформування системи освіти», - підсумував Олег Паска.

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image