11 ЧЕР 2021
3 червня 2021 року Львівський обласний Будинок вчителя спільно з Дрогобицьким державним педагогічним університетом ім. Івана Франка в режимі онлайн із використанням платформи ZOOM організував проведення семінару з "Нової української школи", на якому виступила докторка педагогічних наук, доцентка кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету Ірина Садова з темою "Тенденції розвитку інклюзії у закладах загальної середньої освіти".
У роботі семінару взяли участь заступники директорів з навчально-виховної роботи у початковій школі, спеціалісти відділів освіти, вчителі та голови методичних об'єднань навчальних закладів Львівщини.
Лекторка за допомогою презентаційних матеріалів окреслила проблемні аспекти інклюзивної освіти в Україні, здійснила системний аналіз тенденцій розвитку інклюзії у закладах середньої освіти в конкретних соціально-економічних умовах, схарактеризувала її головні поняття і категорії ("інклюзивна освіта", "дитина з особливими освітніми потребами", "індивідуальна програма розвитку", "інклюзивно-ресурсний центр" тощо), представила організаційно-методичні засади освітньої інклюзії у вітчизняних закладах освіти, проаналізувала структуру і зміст підготовки педагогів до організації та здійснення інклюзивного освітнього процесу, схарактеризувала перелік бар'єрів впровадження освітньої інклюзії та виокремила основні напрямки її розвитку в Україні. Особливо детально Ірина Садова зупинилась на ефективних шляхах включення батьків до освітнього процесу як активних суб'єктів інклюзії та головних завданнях щодо забезпечення дітям усіх можливостей для повноцінного навчання й виховання.
Цей науково-методичний захід викликав неабияке зацікавлення у освітян, активну дискусію та обмін думками. Учасники семінару наголосили на важливості формування інклюзивної культури українського соціуму, зауваживши, що вивчення і критичний аналіз українського та світового досвіду у царині освітньої інклюзії, розгляд можливості його творчого використання з урахуванням специфіки сучасних вітчизняних реалій постає, як ніколи раніше, своєчасним для Нової української школи.