02 ЛИП 2021
Бджоли працюють в команді: школярів Львівщини закликають долучатись до учнівського самоврядування.
Активні та ініціативні школярі у межах самоврядування мають можливості продукувати та реалізовувати свої ідеї, гуртуватись навколо однієї мети та у демократичний спосіб досягати цілей. Позитивна практика функціонування учнівських парламентів є у Стрию, Дрогобичі, Жовківському, Яворівському та інших районах.
В додатку нижче ви знайдете дослідження позитивних практик учнівського самоврядування, проведене Суховерською Іриною, кандидатом історичних наук, методисткою кабінету координаційно-методичної діяльності КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.
Голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею Анастасія Костюніна починала свою громадську діяльність у дитячому парламенті міста, три роки була там віце-президентом та заступником голови молодіжної ради Дрогобича. Дівчина переконана, що учнівське самоврядування є дієвим, однак треба бути готовим до нелегкого шляху.
«Самоврядування у школах реально працює, воно не є формально-паперовим явищем. Однак із моїх спостережень учні забагато очікують від нього. Вони хочуть усього і одразу. Але якщо тобі менше 18, повноважень для масштабних зрушень ще нема. Можна розвивати свій навчальний заклад, своє місто, свою спільноту, але поступово, маленькими кроками. Діти мають бути до цього готові. Миттєвого перетворення країни не буде, хоча до цього треба прагнути. Друге: налагоджувати співпрацю з владою. У нас в Дрогобичі такий зв'язок є. Для нас відкриті всі владні двері, але приходити ми маємо з ініціативою. Як сказав директор департаменту освіти Олег Паска, головне – ідея. Для реалізації хорошої ідеї завжди знайдуться гроші. І це правда. Важливо мати непересічне бачення, продукувати ідеї, не боятись ініціативності», - наголошує старшокласниця.
Учнівський парламент покликаний забезпечити подвійний підхід: можливість реалізації для дітей, навчання основам демократії, формування лідерських якостей – з одного боку, та наявність у школярів своїх представницьких структур, які би відображали їхні інтереси та могли впливати на зміни в освіті і прийняття рішень.
«Не менш важливо також формувати команду, адже лише командна гра дасть той результат, який ви ставите собі на старті. Якщо рухатись в одному напрямку із однодумцями, мета стає ближчою. Ініціативність лідера, яка є на початку, з часом може ослабнути, пригаснути, однак команда, яка йде з тобою дає розуміння, що на тобі відповідальність. Дуже добре, коли команда - «різношерста», з різних секцій: гуманітарної, природничої, технічної, бо кожен із власною профільністю займає свій сот у вулику, і таким чином складається повний пазл думок та варіантів розв’язку той чи іншої проблеми», - наголосила голова учнівського парламенту Дрогобицького ліцею.
Учнівське самоврядування має стати одним із інструментів зміни освітнього середовища і перетворення його в якісний виховний простір.
ПРИЄДНАНІ ФАЙЛИ | |
1 | uchnivske_samovrjaduvannja.pdf |