05 СІЧ 2022
Департамент освіти продовжує знайомити вас із прогресивними вчителями та кращими програмами, авторами яких є педагоги-практики.
Наші співрозмовники – лауреати конкурсу для вчителів «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання». Конкурс відбувся уперше, однак вразив конкурсну комісію бажанням педагогів ділитись досвідом та творити умови для покращення рівня освіти області.
Сьогодні – розмова із вчителькою історії та заступницею директора з виховної роботи Оброшинського закладу загальної середньої освіти ім. Лева Шанковського Іриною Багрій.
⠀
Розкажіть трохи про себе
⠀
Працюю в Оброшинському ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. Лева Шанковського 25 років. Педагогічне звання - Старший вчитель, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії».
⠀
З початкових класів школи мріяла про вчительську професію, тому після закінчення 8-го класу вступила до Самбірського педагогічного училища (сьогодні - Самбірський фаховий педагогічний коледж ім. І. Филипчака) за спеціальністю «Початкова освіта», яке закінчила з відзнакою. Перший рік навчання в училищі співпав з першим роком незалежності України. Відтак, навчальний процес збагатився лекціями, присвяченими історії нашої держави.
⠀
Новий предмет захопив мене, і я після 2-го курсу училища вступила на заочне відділення історичного факультету Львівського Національного університету імені Івана Франка. Два роки поєднувала навчання у двох навчальних закладах. Університет закінчила також з відзнакою, що полегшило вступ в аспірантуру (заочне відділення). Під час навчання в аспірантурі підвищувала професійний рівень історика, поєднуючи його з вчительською працею.
⠀
Учні нашої школи – постійні переможці районного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії та учасники обласного етапу.
⠀
Входила до творчої групи вчителів, які пілотували інтегрований курс в 10-11 класах «Історія: Україна і світ» (2017-2019 рр.) У співпраці зі старшим викладачем ЛОІППО Іриною Васильків розробляла дидактичні матеріали до курсу, а також до її підручника всесвітньої історії за 7 клас.
Брала участь у конкурсах «Учитель року-2011» та «Учитель року-2020» в номінації «Історія» (лауреат ІІ туру).
⠀
Беру активну участь в громадському житті свого села та новоствореної громади: лектор віче та громадських акцій, присвячених пам`яті жертв Голодоморів, Дню Соборності України та Дню Незалежності України, вшануванню борців за волю України.
⠀
Заміжня. Виховую двох доньок: Марта закінчила юридичний факультет ЛНУ ім. І. Франка, Ірина навчається у Львівському музичному фаховому коледжі ім. С. Людкевича.
⠀
Про що ваша робота, яку Ви подали на конкурс?
⠀
Тему уроку на обласний конкурс допомогла визначити участь у проведенні дитячого табору «Ковчег» при храмі святого Духа с. Оброшине у липні цього року. Тривалі карантинні обмеження сприяли нагромадженню досвіду у сфері інформаційно-комунікаційних технологій. Тож із зацікавленістю сприйняла оголошення такого конкурсу департаментом освіти та науки Львівської ОДА. Завдання, яке ставила перед собою, – зацікавити та мотивувати учнів пізнавати історію рідної землі в іншому форматі, звичному для дітей – покоління ґаджетів.
⠀
Чому зголосились до участі у конкурсі? Що стало стимулом до цього?
⠀
Стимулом для мене завжди є учні, у яких я прагну розвивати національну самосвідомість, формувати активну життєву позицію.
⠀
Запитання до вчителя-практика: які ваші міркування щодо дистанційного навчання?
⠀
Карантинні обмеження впродовж останніх двох років підтвердили факт: дистанційне навчання має право на існування. Однак онлайн-уроки вимагають від учителя належної підготовки, тому кількість годин на ставку повинна бути зменшеною. Складаючи презентацію, вчитель повинен зосередити увагу учня на чітко структуровану інформацію, подану схемою чи таблицею, на слайдах повинна бути достатня кількість візуальних джерел. Зрозуміло, що результат дистанційного навчання належить передусім від якісного освітнього середовища, у якому кожен вчитель забезпечений ноутбуком.
⠀
Якби ви були міністром освіти, то що б змінили в освіті перш за все?
⠀
Відомо, що історія не знає умовного способу дієслова. Однак, якби очолювала Міністерство освіти:
⠀
Схарактеризуйте сучасних дітей трьома словами
⠀
Сучасні діти – комунікабельні, енергійні, креативні.
⠀
Чи маєте намір брати участь у подібних конкурсах ще?
⠀
Конкурси для освітян вкрай необхідні, тому планую брати у них участь наступного року. Згідно з положенням жоден учасник конкурсу не набрав потрібної кількості балів. Звідси випливає: невдача – пальне для зростання.
⠀
Які ідеї та плани у вас є для найближчої перспективи?
⠀
У найближчій перспективі планую далі розробляти презентації для онлайн-уроків - програма-максимум (у моєму методичному доробку через тривале дистанційне навчання таких презентацій чимало!).
⠀
Кілька побажань (порад, рекомендацій) колегам, батькам та вихованцям
⠀
Поради для колег у нотатки:
Учитель повинен зберігати харизму, мислити стратегічно, задаючи вектор руху.
⠀
Результат навчальної діяльності залежить від:
⠀
Табу для вчителя:
⠀
Поради для батьків:
⠀
P. S.
Направду, учитель – світ шляхетності, благородства, істини. Ці вічні чесноти постійно в ритмі вчительського серця. Учитель – «ткач» монолітної, національно свідомої громади. Тож висловлюю подяку департаменту освіти і науки за можливість відчути себе потрібною та почутою. Шукаймо надалі енергію слова в енергії душі, а жити бажаю в ритмі лише позитивної енергії!!!