26 СІЧ 2022
Рухова активність дітей, як відомо, має безпосередній вплив на їх розвиток. З впровадженням віддаленого навчання уроки фізкультури, як і інші, довелось адаптувати до нових умов. Але як це зробити, аби було цікаво, ефективно та корисно? На Львівщині є педагоги, які мають бачення та власні напрацювання у цьому напрямі.
Команда педагогів, яка взяла участь у конкурсі «Дидактичне забезпечення змішаного та дистанційного навчання» стала лауреатом зі своєю роботою про чирлідинг.
Сьогодні розмовляємо зі співавторкою авторської програми Євгенією Сливкою.
=== Розкажіть трохи про себе
Євгенія Сливка – старша викладачка кафедри освітньої політики у КЗ ЛОР ЛОІППО. Моїм науково-методичним напрямом у роботі в інституті є міждисциплінарна інтеграція фізкультурної та здоров'язбережувальної освіти. Саме реалізації цієї тематики приділено багато часу та ресурсів, зокрема видано низку наукових публікацій, частина з яких базується на наукових дослідженнях, частина - на досвіді участі у міжнародних проєктах та безпосередній співпраці з учителями. Відтак, впродовж останніх п’яти років координувала курси підвищення кваліфікації спершу для вчителів основ здоров’я, а останнім часом – для вчителів фізичної культури.
Однак, найбільшим досягненням для власного професійного розвитку вважаю можливість долучитися до авторського колективу розробників Державного стандарту базової середньої освіти, зануритися в співпрацю з ідейними натхненниками, які вірять і знають, що українська система освіти має шанси та перспективи розвитку.
Колосальний досвід, а від цього і задоволення, отримую від участі та реалізації різноманітних освітніх проєктів. Цього року стала регіональною координаторкою інноваційного проєкту всеукраїнського рівня «Модель здорової школи», тренеркою Нової української школи (НУШ), а також регіональною координаторкою галузі «Фізична культура» НУШ. Участь у проєктах такого рівня страшенно надихають до роботи з вчителями, до постійного пошуку інновацій у викладанні, оновленні змісту та форм роботи.
=== Про що ваша робота, яку Ви подали на конкурс?
Роботу на конкурс ми подали разом з пані Галиною Ковалишин – вчителькою фізичної культури СЗШ №68 та методисткою центру професійного розвитку педагогічних працівників. Пані Галина – вчитель-новатор, яка часто удосконалює свою професійну майстерність участю у різноманітних конкурсах, тренінгах, семінарах тощо, а також має безпосередній досвід підготовки шкільної команди з чирлідингу.
Саме чирлідинг ми обрали як тематику уроку, оскільки вона може бути частиною варіативної складової програми з фізичної культури. Чирлідинг – новий для України, але захопливий, емоційний та цікавий вид спорту, елементи якого можуть бути використані на сучасних уроках фізичної культури.
=== Що було стимулом участі у конкурсі?
Стимулом участі у конкурсі було перевірити власну ефективність проведення дистанційного навчання, а також бажання показати, що урок фізичної культури може бути якісним і у цифровому форматі. Змінити дистанційний урок з фізичної культури з такого, що додає статичного навантаження на організм дитини на такий, що розвантажує та підвищує її рухову активність.
=== Які ваші міркування щодо дистанційного навчання?
Я по життю – оптимістка, на кожну складну ситуацію намагаюся дивитися з позитивної сторони та сприймати усі труднощі чи виклики як можливість самовдосконалення. Так відбулося і з карантинними обмеженнями та впровадженням дистанційного навчання. Звісно, було важко, були недоспані ночі, години за переглядами відео роликів в YouTube та опрацюванні різних ресурсів, консультацій з колегами, пошуки оптимальних рішень… Але результат того вартував. Диджиталізація освітніх процесів відбулася. Це сталося б у будь-якому випадку, але не так швидко, як за вимушених умов. Саме цифровізація дозволила нам хоч трішечки наблизитись у роботі до потреб сучасних дітей.
=== Сучасні діти – які вони?
ВІЛЬНІ-КРЕАТИВНІ-АМБІТНІ, вони потребують інших підходів до навчання і це є цілком природним.
=== Що б змінили в освіті перш за все, якби стали міністром освіти?
Якби була міністеркою освіти, то доклала б максимум зусиль, щоб довести реформу НУШ до логічного завершення, наші діти цього варті. У реформі є раціональне зерно, але урожай буде залежати від ставлення та зусиль кожного з учасників освітнього процесу.
=== Чи маєте намір брати участь у подібних конкурсах ще?
Якщо буде можливість, тоді звісно.
У мене уже виникла ідея продовжити розробляти серію уроків за модулем «Чирлідинг», оскільки ми розробили лише стартовий урок, а попереду ще стільки всього цікавого.
Колегам та батькам хочу побажати знайти порозуміння у спілкуванні з сучасними дітьми, любити їх такими, як вони є, адаптуватися до роботи з ними та поважати їх світосприйняття. Вони інші, ніж були ми, вони – майбутнє.