Львівський обласний Будинок вчителя провів ZOOM-конференцію «Ефективне педагогічне спілкування» на тему «Види педагогічного спілкування» для вчителів початкових класів Львівщини.
Професійне педагогічне спілкування – комунікативна взаємодія педагога з учнями, батьками, колегами, спрямована на встановлення сприятливого психологічного клімату, оптимізацію діяльності і стосунків.
Залежно від того, реалізовано принцип суб'єкт-суб’єктної чи суб’єкт-об’єктної взаємодії, спілкування постає як функціонально-рольове або особистісно-орієнтоване.
Функціонально-рольове спілкування вчителя – суто ділове, стандартизоване, обмежене вимогами рольової позиції. Головна мета такого спілкування – забезпечення виконання певних дій. При цьому особисте ставлення педагога й учня не враховується.
Особистісно-орієнтоване спілкування вчителя передбачає виконання нормативно заданих функцій з виявом особистого ставлення, почуттів. Головна мета впливу – розвиток учнів. Особисто-орієнтоване спілкування – складна психологічна взаємодія. Як видно з досвіду роботи, вчитель, який організовує стосунки з учнями таким чином, спрямований не стільки на виконання нових завдань, скільки на розвиток учнів за допомогою дій та форм роботи.
Під час вебінару було визначено психологічний портрет особистісно-орієнтованого вчителя, а саме: він повинен бути відкритим і доступним для кожного учня, демонструвати дітям цілковиту до них довіру, не принижувати їхньої гідності, цікавитись їхнім життям та проблемами, бути справедливим, надавати учням реальну допомогу тощо.
Як бачимо, найголовніше у вчителя – потенціал його цінностей, чи є в нього спрямованість на людину, здатність поважати іншого, любити.
ZOOM-конференцію організувала завідувач відділу Львівського обласного Будинку вчителя Ваврін Л. П. Вебінар вела педагог Чуквінська О. М.