Новини департаменту

Освіта Львівщини працює заради розвитку в умовах війни

15 ЧЕР 2022

Image


У рамках робочої групи «Освіта та наука» при МОН департамент освіти і науки Львівської ОВА підготував пропозиції щодо покращення освітньої діяльності та вдосконалення освітньої політики в умовах воєнного часу.

Запропоновані зміни, зокрема, стосуються:
- методик відбору на посаду керівника ЗЗСО;
- створення ефективного е-середовища для навчання українських школярів;
- розвитку Української дистанційної школи;
- впровадження інтегрованих програм з історії та літератури;
- покращення роботи сайтів закладів освіти;
- підготовки педагогічних працівників до роботи на платформі MOODLE.

Розгляньмо деякі з цих пропозицій більш докладно.

Директор школи – лідер освітнього процесу.
Директор школи повинен забезпечити системну організацію освітнього процесу, реалізацію педагогіки партнерства, запровадження принципово нових моделей освітньої та науково-методичної роботи, створення згуртованої спільноти творчих людей, нової культури управління та співпраці.
Директор має не просто очолити цей процес, а стати лідером освіти. Саме лідери просувають процес реального розвитку школи, який має відбутися насамперед на рівні окремо взятої школи.
У зв’язку з цим департамент освіти ЛОВА пропонує внести до Закону України «Про повну загальну середню освіту» норму про Типове положення про конкурс на посаду директора школи, взяти за основу  Типового положення про конкурс на посаду директора школи проєкт Положення, розроблений Радою директорів закладів загальної середньої освіти Львівщини.

Побудова ефективного е-середовища для якісної дистанційної освіти.
Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка» навчає педагогів користуватись платформою MOODLE. Цілком можливо до кінця 2022 року підготувати 10 тисяч вчителів у рамках проєкту «MOODLE – це про100!». Таким чином можна забезпечити українську освітню систему працівниками, що розуміють принципи роботи на онлайн-платформах і володіють інструментами для пошуку та використання нових ресурсів.
Зазначимо, що у 2021 році в рамках реалізації обласного освітнього проєкту «Moodle – це про100!» навчання пройшли понад 2,8 тисяч педагогів Львівщини, розгорнуто 100 дистанційних платформ у закладах освіти Львівщини. Ефективність навчання та його дієвість підтвердила поява Української дистанційної школи – волонтерської ініціативи, яка об’єднала педагогів Львівщини та інших областей України для організації дистанційного навчання учнів 5-11 класів. Навчальний рік у школі успішно завершили понад 3000 школярів.

Українській дистанційній школі – бути!
Департамент освіти і науки ЛОВА пропонує виділити освітні субвенції для подальшого функціонування Української дистанційної школи, яка зараз навчає понад три тисячі учнів з Харківщини, Київщини та з-за кордону, які через війну не можуть відвідувати заклади освіти. Школа забезпечує якісне викладання усіх базових навчальних курсів для 5-11 класів.

Час переглянути та актуалізувати шкільні програми з історії та літератури.
На думку значної частини фахівців шкільна програма з історії продовжує значною мірою відтворювати постколоніальний погляд на історію України. Шкільна історія як предмет усе менше відповідає на виклики сучасності та запити школярів.
Департамент освіти і науки рекомендує сприяти впровадженню інтегрованої програми з історії та літератури.
Для учнів 5-6 класів розроблено модельну навчальну програму курсу «Україна і світ: вступ до історії та громадянської освіти». Ці програми надаватимуть можливість вчити історію у контексті українських традицій і звичаїв, поєднують історію та елементи громадянської освіти.

Також внесено ряд пропозицій щодо безпеки освітніх ресурсів.

Повну версію документа ви знайдете  в приєднаному файлі нижче.

ПРИЄДНАНІ ФАЙЛИ
1 lyst_MON_MOODLE.pdf
2 lyst_MON_propozycij.pdf

Освіта, Львівщина, Департамент, портал

Інші інституції

Image Image Image Image Image Image Image Image Image